۹۸ درصد مشترکان صنعتی محدودیت برق ندارند

سخنگوی صنعت برق گفت: ۵۰۰ هزار مشترک صنعتی داریم که برای ۴۹۰ هزار از این تعداد مشمول طرح‌های مدیریت مصرف نیستند و محدودیتی در تامین انرژی آن‌ها نداریم و تنها ۱۰ هزار مشترک در طرح‌ها حاضر هستند.

به گزارش بیداربورس مصطفی رجبی مشهدی، ضمن اشاره به پایداری شبکه برق کشور گفت: سال گذشته حدود ۱۵ هزار مگاوات ناترازی برق داشتیم که بخشی از آن مربوط به عدم تناسب سرمایه‌گذاری در صنعت برق با افزایش تقاضای انرژی در کشور بوده است.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: باتوجه به رشد مصرف برق، میزان ناترازی در سال جاری باید بیشتر از سال گذشته می‌شد و به ۱۹ هزار مگاوات می‌رسید، اما تلاش شبانه‌روزی سبب شد تا ۶ هزار مگاوات نیروگاه در کشور به مدار تولید برق بیاید و از حجم ناترازی بکاهد.

وی در بیان اینکه حدود ۴ هزار مگاوات از برنامه تعیین شده به شبکه برق کمک می‌کند و در طی تابستان باقی نیروگاه‌ها به مدار تولید برق می‌آیند.

رجبی مشهدی بیان کرد: مدیریت مصرف برق خانگی برای ما اولویت مهمی است و ما در قالب برنامه‌های تشویقی حرکت به سوی صرفه‌جویی در این حوزه را هدف گرفتیم.

این مقام مسئول در بیان برنامه تشویقی وزارت نیرو گفت: در شرایط که یک مشترک نسبت به کاهش مصرف متناسب  با دوره مشابه سال گذشته اقدام کند و مصرف خود را به زیر الگو برساند، به ازای هر کیلووات ساعت برق ۵ برابر متوسط رقم پرداختی معادل ۵۰۰ تومان پاداش دریافت می‌کند.

سخنگوی صنعت برق این پاداش را برای مسترکان خانگی جذاب خواند و گفت: از سوی دیگر نصب کنتور هوشمند برای اقلیت مشترکان پرمصرف در دستور کار قرار گرفته است و در صورتی که تعرفه‌های برق برای آن‌ها کارساز نباشد، این مجوز برای قطع برق خانگی از طریق کنتور هوشمند در دسترس است.

وی در بیان برنامه‌های بخش کشاورزی گفت: مطابق جزئیات اطلاع‌رسانی شده، اگر کشاورزی اقدام به امضای تفاهم‌نامه با صنعت برق کند، ۵ ساعت در روز با محدودیت برق مواجه شده و در ۱۹ ساعت دیگر از برق رایگان بهره‌مند می‌شوند که خوشبختانه استقبال خوبی شده است.

رجبی مشهدی در بیان برنامه بخش صنعت گفت: با صنعت تفاهم کردیم تا بازه تعمیرات خود را به دوره مدیریت مصرف انتقال دهند تا در کل مشکلی در تولید این بخش به وجود نیاید.

رجبی مشهدی گفت: ما ۵۰۰ هزار مشترک صنعتی داریم که برای ۴۹۰ هزار از این تعداد معادل ۹۸ درصد مشمول طرح‌های مدیریت مصرف نیستند و تنها ۱۰ هزار مشترک در طرح‌ها حاضر هستند که از این تعداد ۴۴۰ مشترک عمده داریم.

سخنگوی صنعت برق گفت: میزان محدودیت مصرف بخش صنعت به شدت کمتر از سال گذشته است و ما در شهرک‌های صنعتی هر روز خاموشی داشتیم، اما امسال ۱۲ ساعت در هفته برای هر شهرک محدودیت تامین انرژی داریم و شرایط تامین برق بخش مولد کشور بهتر از سال گذشته است.

وی در پایان گفت: از همه مشترکان تقاضا داریم، با صرفه جویی زمینه تامین برق پایدار را برای همه مهیا کنند.

کد خبر 17906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =