تعیین جهت بورس با نرخ سکه و دلار در روزهای آینده

یک تحلیلگر بازارسرمایه در خصوص افزایش قیمت دلار و سکه و تاثیر آن بر بازار سرمایه اظهار کرد: این روزها افراد جامعه به این درک رسیده‌اند که دلار ۳۳ هزار تومانی و سکه ۱۶ میلیون تومانی در برابر بازار سرمایه که در حال حاضر قیمت‌ سهم‌هایش در وضعیت خوب و با ارزشی قرار دارد، دیگر جذاب نیست.

مجتبی دیبا، تحلیلگر بازارسرمایه در گفت‌وگو با بیداربورس در تشریح علت روند صعودی امروز بازارسرمایه بیان کرد: دلیل اصلی رشد امروز بورس را می‌توان کاهش فاصله دلار بازار آزاد و دلار نیمایی دانست که به موجب این اتفاق کلیت بازارسرمایه امروز احوال بهتری نسبت به چند روز گذشته داشت.

او وضعیت این روزهای دلار و انتظارات تورمی این روزهای جامعه را از دیگر دلایل روند صعودی بازار به حساب آورد و گفت: اگر اختلاف قیمتی بین دلار نیمایی و دلار آزاد زیاد نباشد، شرکت‌ها صورت‌های مالی جذابی خواهند داشت.

دلار و سکه دیگر جذاب نیستند

وی در خصوص افزایش قیمت دلار و سکه و تاثیر آن بر بازار سرمایه اظهار کرد: این روزها افراد جامعه به این درک رسیده‌اند که دلار ۳۳ هزار تومانی و سکه ۱۶ میلیون تومانی در برابر بازار سرمایه که در حال حاضر قیمت‌ سهم‌هایش در وضعیت خوب و با ارزشی قرار دارد، دیگر جذاب نیست.

پول‌های بزرگ در بورس باقی‌ ‌مانده‌اند

دیبا ادامه داد: اخبار بسیاری در خصوص خروج نقدینگی از بازار سرمایه و حرکت آن به سمت بازارهای موازی می‌شنویم اما باید این موضوع را بدانیم که این پول‌ها مربوط به سرمایه‌داران کوچک بازار است و پول‌های بزرگ هنوز در بازار باقی‌مانده‌اند و شرایط بازارسرمایه از نظر ریسک و بازدهی برای آن‌ها جذاب‌تر است.

این تحلیلگر بازارسرمایه در پیش‌بینی بازارفردا بیان کرد: بازار فردا اگر مانند امروز روندی آرام داشته باشد در نیمه دوم معاملات شرایط خوبی را تجربه خواهد کرد.

چشم‌انداز غبارآلود دلار

او با اشاره به اینکه چشم‌انداز دلار در شرایط مبهمی قرار دارد، افزود: اگر دلار در بالای ۳۳ هزار تومان و سکه بالای ۱۷.۵۰۰ الی ۱۸ میلیون تومان چند روزی تثبیت شود، سرمایه‌گذاران به این قیمت‌ها عادت خواهند کرد و دیگر به چشم سرمایه‌گذاری به آن نگاه نمی‌کنند و  اگر هم تثبیت نشود، نوید بخش روزهای بهتری است.

روزهای حیاتی بازار

وی فردا و پس فردا را روزهای حیاتی برای بازارسرمایه دانست و گفت: در این دو روز از ابهام قیمت طلا و کاسته خواهد شد و این دو عامل می‌توانند جهت بازار را در روزهای آینده مشخص کنند.

خبرنگار: نازنین درویشی

کد خبر 17910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =