۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
گرانی بنزین به اروپا رسید

افزایش قیمت بنزین که در آمریکا رکورد تاریخی خود را شکسته، حالا به اروپا رسیده است تا آنجا که هر لیتر بنزین در هلند بالای ۲.۵ یورو معامله می شود.

به گزارش بیدار بورس، قیمت نفت در ماه‌های گذشته، افزایش بالای ۵۰ درصدی داشته است. افزایشی که بیش از هر چیز به دلیل حمله روسیه به اوکراین و تحریم نفت روسیه توسط اروپا اتفاق افتاده است.  

در کنار آن، کرونا تقریبا در جهان کنترل شده و انتظار رونق فعالیت‌های اقتصادی و افزایش تقاضا برای سوخت بیش از گذشته به چشم می خورد.  

با این وجود، تولیدکنندگان نفت همچنان بر حفظ میزان فعلی تولید نفت پافشاری می کنند، زیرا معتقدند که افزایش فعلی قیمت ها به دلیل ریسک هایی خارج از بازار نفت است و با رفع این ریسک ها، تقاضا برای نفت به شرایط عادی باز می گردد.  

با این حال، مصرف کنندگان عمده نفت از قیمت های فعلی طلای سیاه راضی نیستند. در راس آنها آمریکا حضور دارد که با افزایش قیمت سوخت و به‌ویژه بنزین در این کشور، نارضایتی مردم را نیز شاهد است و رئیس جمهور این کشور از اعضای اوپک پلاس خواسته تا برای کاهش قیمت نفت، تولید خود را افزایش دهند.  

ادامه روند فعلی تولید و حفظ قیمت نفت در حدود ۱۲۰ دلار در هر بشکه، رکورد قیمت بنزین در آمریکا را شکست و هر لیتر بنزین در حدود یک دلار و ۳۰ سنت قیمت خورد.  

گرانی بنزین البته محدود به آمریکا نماند و حالا به اروپا رسیده است، تا آنجا که قیمت هر لیتر بنزین در هلند در پمپ بنزین ها بالای ۲.۵ یورو تعیین می شود.

داده‌های رسمی نشان می دهد که قیمت سوخت در پمپ بنزین‌های هلند به بیشترین رقم خود در تاریخ این کشور رسیده است.

در حال حاضر قیمت خرده فروشی یک لیتر بنزین در هلند ۲.۵ یورو است و در پمپ بنزین‌ها به ۲.۵۰۵ یورو نیز می‌رسد. قیمت گازوئیل نیز افزایش یافته است و به طور متوسط به ۲.۲۲ یورو در هر لیتر رسیده است.

کد خبر 17923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =