روند قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نزولی شد

کشتی آرای با بیان اینکه اقدامات بانک مرکزی برای کاهش نوسانات بازار ارز موجب توقف روند صعودی قیمت ها در بازار طلا و سکه نیز شده است، گفت: از امروز معاملات در بازار عادی شده و البته فروشنده بیشتر از خریدار است.

به گزارش بیداربورس محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری اظهار داشت: اقداماتی که بانک مرکزی از دیروز در خصوص کنترل و مدیریت قیمت ارز در بازار انجام داده، باعث شد امروز برخلاف دو روز گذشته که قیمت طلا، سکه و ارز سیر صعودی داشت، قیمت ها سیر نزولی را در پیش بگیرند.

وی با بیان اینکه همزمان با کاهش قیمت ارز، قیمت ها در بازار طلا و سکه نیز کاهش یافته است، تصریح کرد: این درحالی است که دیروز قیمت طلا و سکه و ارز به بالاترین رقم خود رسیده بود. 

این فعال بازار طلا و جواهر همچنین گفت که در روزهای اخیر که نوسان قیمتی در بازار زیاد بود، داد و ستدها به حداقل رسیده بود و معاملات با احتیاط انجام می شد؛ خریدار بیشتر از فروشنده بود ولی از امروز معاملات عادی شده و البته فروشنده بیشتر از خریدار است.

کشتی آرای درباره وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه نیز گفت: با کاهش ۱۱ دلاری نسبت به روز گذشته هر اونس طلا امروز به ۱۸۵۴ دلار رسیده است؛ قیمت سکه طرح قدیم ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار است. قیمت سکه طرح جدید نیز درحالی که تا ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده بود امروز به ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

نیم سکه نیز از ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان با ۲۰۰ هزار تومان کاهش به ۹ میلیون تومان، ربع سکه نیز با ۲۰۰ هزار تومان کاهش به ۶ میلیون تومان و سکه یک گرمی با ۵۰ هزار تومان کاهش به ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت هر مثقال طلای آبشده که تا ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت امروز به ۶ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان رسیده ضمن اینکه هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز از یک میلیون و ۵۱۰ هزار تومان تا این لحظه به یک میلیون و ۴۹۵ هزار تومان کاهش یافته است.

کد خبر 17961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =