۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
 اصلاح بورس به خط پایان رسید؟

بر اساس تحلیل کارشناسان با توجه به روند معاملاتی بورس امروز به نظر می‌رسد روند کنونی بازار همچنان ادامه یابد و با افزایش حجم و ارزش معاملات رونق به بازار بازگردد.

به گزارش بیداربورس معاملات بورس در سومین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد ۳۹هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۵۷۱هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و  شاخص فرابورس  به ترتیب ۷۷۳۸واحد و ۴۱۵واحد رشد داشتند. به طور کلی بیش از هشت میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و حقوقی‌ها ۲۸۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

جواد فلاحیان، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند بورس را بررسی کرد و گفت: بورس امروز برخلاف روزهای روزهای گذشته رالی صعودی خود را آغاز کرد و بلاخره از روند معاملاتی رنج و خنثی خارج شد. در ادامه تاثیرات حذف ارز ۴۲۰۰تومانی و افزایش تورم، بالا رفتن قیمت طلا و دلار نیز موجب شد تا انتظارات تورمی مجددا افزایش یابد. بنابراین می‌توان گفت در چنین شرایطی تمام بازارهای مالی تحت تاثیر قرار گرفته و با موج تورمی همراه می‌شوند.

وی بیان کرد: در معاملات امروز اغلب سهام بازار با رشد خوبی همراه شدند. به طوری که ۷۴درصد از کل نمادهای معامله شده در بورس امروز در بازه معاملاتی مثبت معامله شدند و بیش از ۱۲۰سهم به صف خرید نشستند.

این کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: به نظر می‌رسد با افزایش ارزش معاملات به سطحی بالاتر از ۱۰هزار میلیارد تومان روند صعودی بورس ادامه یابد و اتفاق مثبتی برای بازار و سهامداران رقم بخورد.

فلاحیان در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به روند معاملاتی بورس امروز به نظر می‌رسد روند کنونی بازار همچنان ادامه یابد و با افزایش حجم و ارزش معاملات رونق به بازار بازگردد.

کد خبر 17963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =