سرپرست جدید وزارت کار کیست؟

چند روزی است که خبر استعفا حجت‌اله عبدالملکی وزیر کار دولت سیزدهم دست به دست می‌شود اما روز گذشته رییس کمیسیون اجتماعی مجلس این خبر را تکذیب کرد با این حال امروز (24 خردادماه) وی استعفای خود را به رییس‌جهوری اعلام کرد و ابراهیم رئیسی نیز با او موافقت کرد و به گفته بهادری جهرمی وی بعد از استعفا از ریاست این وزارت‌خانه به سمت مشاور رئیس جمهور منصوب شد.  

به گزارش بیداربورس بعد از اعلام این خبر محمدهادی زاهدی‌وفا نیز به عنوان سرپرست این وزارت‌خانه منصوب شد.

*محمدهادی زاهدی‌وفا کیست؟

محمدهادی زاهدی‌وفا اقتصاددانی ۵۹ ساله دارای مدرک دکترای اقتصاد از دانشگاه اتاوا در کانادا است.

عضویت در هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ریاست هیات مدیره هلدینگ صنایع نوین، ریاست هیات مدیره رایتل و عضویت در شورایعالی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت را می‌توان در کارنامه وی مشاهده کرد.

در سوابق مدیریتی او، معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت نهم، نماینده وزارت اقتصاد در شوراها و کمیسیونهای تخصصی شورای عالی تحقیقات و فن آوری (عتف)، شورای اقتصاد، کمیسیون اقتصادی دولت، شورای پول و اعتبار و شورای عالی انرژی نیز دیده می‌شود.

زاهدی‌وفا در سال‌های گذشته عضو کارگروه ویژه نفت، شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی، ستاد تنظیم بازار، ستاد تدابیر ویژه اقتصادی شورای عالی امنیت ملی، کارگروه طرح تحول اقتصادی، شورای عالی تدوین برنامه پنجم، شورایعالی رفاه و تامین اجتماعی، شورای آمایش سرزمین، شورای عالی آمار، کمیته ملی اهداف توسعه هزاره و کارگروه تدوین ضوابط حمایت از صادرات غیر نفتی نیز بوده است.

سرپرست جدید وزارت کار در دولت سیزدهم معاون اقتصادی معاونت اول ریاست جمهوری را بر عهده داشته است.

کد خبر 17998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =