شرکت‌های آستان قدس آماده ورود به بازار سرمایه

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی (ع) گفت: همه شرکت‌های آستان قدس رضوی آماده می‌شوند تا با شفافیت و رعایت حدود شرعی و غبطه وقف در بازار سرمایه عرضه شوند.

به گزارش بیدار بورس، بر اساس اعلام آستان قدس رضوی قرار است همه شرکت‌های این آستان آماده عرضه اولیه در بازار سرمایه شوند.

 مالک رحمتی در برنامه زنده صف اول شبکه خبر سیما گزارشی از عملکرد برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه کرامت امسال ارائه داد و بیان کرد: بر اساس سیاست‌های جدید، همه شرکت‌های آستان قدس برای ورود به بازار سرمایه با رعایت همه حدود شرعی و غبطه باید به بازار سرمایه عرضه شوند.

وی گفت: در صورت ورود شرکت‌های استان قدس به بازار سرمایه، هم شفافیت عمومی و هم نظارت عمومی اتفاق می‌افتد، و از طرفی مردم از این سرمایه‌ها در حد و حدود شرعی بهره مندی داشته باشند و قادر به خرید و فروش سهام آستان قدس باشند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی (ع) با اشاره به اینکه هدف آستان قدس تصدی گری و شرکت داری نیست ادامه داد: ما باید سرمایه موقوفات آستان را در جایی می‌بردیم که درامد ایجاد می‌شد تا نیت واقف را عمل کنیم.

وی ادامه داد: معتقدیم در حال حاضر در آستان قدس دو شعار محور ماست، نخست با بخش خصوصی رقابت نمی‌کنیم. یعنی جایی وارد می‌شویم که بخش خصوصی یا توان ورود ندارد و یا تمایل به آن ندارد. این حیطه کاری ماست جایی که بخش خصوصی بتواند ورود پیدا کند ما وارد نمی‌شویم مگر اینکه موقوفه‌ای باشد که نتوان کاری کرد.

کد خبر 18012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =