۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
روپیه هند سقوط کرد

روپیه هند پیش از افزایش نرخ بهره آمریکا در هفته جاری با هدف مبارزه با تورم فزاینده، به پایین‌ترین حد خود در برابر دلار سقوط کرد.

به گزارش بیداربورس به نقل از بیزنس، روپیه برای اولین بار به ۷۸.۲۸۲۵ در هر دلار رسید زیرا گزارش تورم پیش‌بینی شده آمریکا در روز جمعه چشم‌انداز تشدید بیشتر سیاست‌های پولی توسط فدرال رزرو را افزایش داد.

پول هند به دلیل افزایش قیمت نفت، فدرال رزرو تهاجمی‌تر و خروج سرمایه در بازارهای نوظهور تحت تاثیر قرار گرفته است زیرا سرمایه گذاران خارجی ریسک‌گریز هستند.

بانک‌های مرکزی در ماه‌های اخیر سیاست‌های تندروتری اتخاذ کرده‌اند ازجمله در هند، هزینه‌های استقراض بانک مرکزی در هفته گذشته برای دومین بار در چند ماه گذشته ۵۰ واحد پایه افزایش یافت. پیش از این افزایش ۰.۴ درصدی نرخ بهره نیز در ماه مه اعلام شد. بانک مرکزی هند نیز برای تثبیت ارز اقدام به فروش ارز خارجی کرده است.

تورم در هند نیز به دلیل پیامدهای جنگ اوکراین افزایش یافته و از محدوده هدف بانک مرکزی از ژانویه تا آوریل فراتر رفته است و در ماه آوریل به بالاترین سطح هشت ساله خود یعنی ۷.۷۹ درصد رسید که به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت تقویت شد.

در ماه مه، دولت صادرات گندم را که بازدهی آن از قبل تحت تاثیر موج گرما قرار گرفته بود، برای مهار قیمت‌ها ممنوع کرد. صادرات شکر نیز برای حفاظت از منابع محدود شد، در حالی که دولت تعرفه سوخت و روغن‌های خوراکی را کاهش داد.

کد خبر 18020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =