ارزش دارایی ۵۰۰ ثروتمند برتر جهان ۱.۴ تریلیون دلار سقوط کرد

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ۵۰۰ ثروتمند برتر جهان در سال جاری میلادی مجموعاً ۱.۴ تریلیون دلار از جمله ۲۰۶ میلیارد دلار فقط در روز دوشنبه از دست داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، در طول دوران همه گیری کرونا، ثروتمندان شاهد افزایش سریع ثروت خود بودند اما اکنون به دلیل نگرانی از نرخ تورم و افزایش قیمت‌ها دستاوردهای آن‌ها از بین رفته است.

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ۵۰۰ ثروتمند برتر جهان در سال جاری میلادی مجموعاً ۱.۴ تریلیون دلار از جمله ۲۰۶ میلیارد دلار فقط در روز دوشنبه از دست داده‌اند، چرا که بازارهای مالی جهانی تحت فشار نرخ های بهره بالاتر و اضطراب ناشس از نرخ تورم در حال انقباض هستند.

بنا بر گزارش مؤسسه کپجمینی ورلد ولثCapgemini World Wealth  که روز سه شنبه منتشر شد، این روند دقیقاً برخلاف سال گذشته رخ داده است.

بازارهای در حال رشد طی سال گذشته میلادی جمعیت ثروتمندان را در جهان حدود ۸ درصد افزایش داد که شامل افزایش ۱۳ درصدی در آمریکای شمالی می‌شد.

بر اساس این داده‌ها، تعداد ثروتمندان در منطقه آسیا و اقیانوسیه تنها ۴.۲ درصد افزایش یافته است که نشان می‌دهد این منطقه پس از یک دهه پیشتازی در زمینه رشد ثروتمندان، اکنون پشت سر اروپا و بسیار عقب‌تر از آمریکای شمالی حرکت می‌کند.

علت این امر تا حدودی فشار چین علیه شرکت‌های فناوری و انقباض بازار دارایی بوده است اما این موضوع همچنین منعکس‌کننده دستاوردهای خوب بازار سهام ایالات متحده بود که به تورم همه چیز از ارزهای دیجیتال گرفته تا ارزش دارایی‌ها کمک کرد.

این وضعیت اکنون به سرعت در حال تغییر است، چرا که تورم به سمت بالا در حرکت است و نگرانی هایی را در مورد افزایش شدید نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو ایالات متحده ایجاد کرده است.

کد خبر 18032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =