مشکلی در تامین برق صنایع دارویی وجود ندارد

مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: درباره صنایع داروسازی طوری برنامه‌ریزی شده که درصورت قطعی احتمالی برق یا بروز اختلال در شبکه برق‌رسانی، اگرچه باید مولدها و دیزل‌های اضطراری داشته باشند، اما در تامین برق این صنایع وقفه‌ای ایجاد نشود و شامل برنامه مدیریت مصرف سایر صنایع نشوند.

به گزارش بیداربورس، مصطفی رجبی مشهدی گفت: صنعت برق برنامه تامین برق صنایع داروسازی رو از سایر صنایع متمایز کرده تا در ساخت داروی مورد نیاز مردم مشکلی پیش نیاید. واحدهای صنعتی واقع در شهرک‌های صنعتی روی فیدرهای مشترکی تغذیه کننده برق هستند و ما اطلاعی از تولید و فعالیت جزء به جزء واحدها نداریم. لذا مدیران شهرک‌های صنعتی لازم است که اطلاعات صنایع شهرک را در اختیار شرکت‌های توزیع برق منطقه خود قرار دهند تا اگر واحد داروسازی در شهرک صنعتی وجود دارد، شرایط متفاوتی برای آنها در نظر گرفته شود.

وی در مورد مقایسه شرایط تامین برق امسال با سال گذشته گفت: از نظر تامین برق مشترکان، امسال با سال گذشته قابل مقایسه نیست. سال گذشته از ۲۴ اردیبهشت قطعی برق در تمامی بخش‌ها آغاز شده بود اما امسال تا این لحظه قطعی برق برنامه‌ریزی شده نداشته‌ایم.

رجبی مشهدی افزود: درباره شهرک‌های صنعتی نیز باید گفت سال گذشته مجبور بودیم شش روز در هفته با برنامه مدیریت مصرف از صنایع کمک بگیریم که امسال به یک روز در هفته از ساعت ۱۱ تا ۲۳ کاهش یافته و این برنامه از قبل به صنایع اطلاع‌رسانی می شود. شهرک‌های صنعتی سراسر کشور یک روز در هفته از ساعت ۱۱ تا ۲۳ مشمول طرح مدیریت مصرف برق می شوند.

*ادارات یا وزارتخانه‌های پرمصرف روزانه تذکر می‌گیرند
 
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران همچنین از ارسال ۱۰ تا ۱۵ تذکر به ادارات و وزارتخانه‌های پرمصرف برق در تهران خبرداد و گفت: پیش بینی می‌شود طی سه روز آینده با توجه به تذکراتی که برای کاهش مصرف برق به دستگاه‌های پرمصرف داده شده، روند اجرایی بهتر خواهد شد. ادارات باید برای استان‌هایی که در مناطق عادی هستند، نیم ساعت قبل از پایان کار، وسایل سرمایشی و کولرها را خاموش کنند که این موضوع در کاهش مصرف بسیار تأثیرگذار است.

رجبی مشهدی ادامه داد: اجرای این طرح روزانه ۱۰۰۰ مگاوات صرفه‌جویی در مصرف برق به دنبال دارد. برای تأمین برق یا باید نیروگاه ساخته شود که زمانبر و نیازمند سرمایه گذاری قابل توجه است و یا سقف مصرف کنترل شود که این روش با تعیین ساعات اوج مصرف و در نظر گرفتن تمهیداتی برای کاهش و یا مدیریت مصرف در آن زمان، قابل کنترل است. ما امسال این کار را تقریباً انجام دادیم، اما اثرگذاری آن وابسته به صرفه جویی مصرف کنندگان است.

طبق اعلام وزارت نیرو، وی گفت: زیاده روی در مصرف هر چیزی پسنده نیست و در خصوص برق سعی کنید در ساعت‌های اوج مصرف از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنید یا حداقل به طور همزمان استفاده نشود.
رجبی مشهدی افزود: تا این لحظه هیچ محدودیت برق رسانی ناشی از کمبود تولید در سراسر کشور نداشته ایم. وضعیت شبکه سراسری برق از همه چیز مهمتر است که آن هم تا این لحظه پایدار بوده است.

وی گفت: امسال برای ساخت تا ۶۰۰۰ مگاوات نیروگاه هدفگذاری کردیم که خوشبختانه بخش عمده‌ای از آن به مدار آمده و در بخش مصرف هم همکاری خوبی را مشترکان با ما دارند بخصوص در ساعت‌های اوج مصرف، ولی لازم است بخش خانگی که تقریباً نیمی از مصرف کشور را به خودش اختصاص می‌دهد قدری صرفه جویی کند. شاید حتی ۱۰ درصد صرفه جویی در این بخش خیلی بتواند تأثیرگذار باشد.

رجبی مشهدی افزود: شاه کلید عبور از زمان اوج مصرف امسال این است که مردم ساعت‌های اوج مصرف که از ساعت ۱۲ تا ۱۷ و شب‌ها از ساعت ۲۰ تا ۲۳ است را رعایت کنند.

کد خبر 18036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =