تأکید یک عضو هیئت رئیسه مجلس بر پرداخت غیرنقدی یارانه‌ها

یک عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم استفاده از روش غیرنقدی یارانه‌ها را موجب کاهش تورم انتظاری دانست و گفت: دولت به الگوی غیرنقدی بازگردد.

به گزارش بیداربورس، روح‌الله متفکر آزاد در جلسه علنی صبح امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود درباره قطعنامه اخیر شورای حکام علیه ایران گفت: صدور قطعنامه شورای حکام علیه کشورمان نشان از سیاست‌زدگی آژانس بین المللی انرژی اتمی و مدیرکل آن به جای عمل به وظایف فنی خود دارد. ما از دولت می‌خواهیم به دقت رصد لازم برای حفظ منافع ملی را انجام داده و از هر اقدام ضروری برای استفاده حداکثری از فرصت‌های داخلی و بین المللی استفاده کند.

این عضو هیئت رئیسه مجلس درباره عملکرد مجلس در دوسال اخیر گفت: مجلس در دو سال گذشته در راستای انجام وظایف خود مبنی بر بررسی اولویت‌دار مسائل با همت شما نمایندگان محترم توانست مصوبات مهم و گره گشایی داشته باشد. در زمینه مسکن با دو قانون ساخت چهارمیلیون واحد مسکونی و مالیات بر خانه‌های خالی، در زمینه کشاورزی با قوانین مهمی مثل ساماندهی خرید تضمینی محصولات کشاورزی، در زمینه اقتصاد دانش بنیان با قانون جهش تولید دانش بنیان، در زمینه کسب و کار با قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، در زمینه جمعیت و خانواده با قانون خانواده و جوانی جمعیت، در زمینه سیاست خارجی با قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، در زمینه وظایف مجلس با قانون شفافیت و در زمینه دولت الکترونیک با قانون یکپارچه‌سازی داده‌ها و اطلاعات ملی، در زمینه آموزش و پرورش با رتبه بندی معلمان و... سعی کرده است، اولویت شناسی لازم را انجام دهند. 

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نسبت به اتمام طرح بانکداری اسلامی ابراز امیدواری کرد و گفت: مرگ و میر ۷۰۰ نفره ناشی از پاندمی کرونا با واکسیناسیون و مراقبت‌های بهداشتی درمانی، اقدام قابل تقدیر در جهت فعال سازی دیپلماسی اقتصادی به ویژه در ارتباط با همسایگان، اقدام شجاعانه در جراحی اقتصادی در جهت قطع دست دلالان و رانتخواران از ارز ۴۲۰۰ تومانی و قراردادن آن در مسیر صحیح و عادلانه که جای تشکر دارد؛  لیکن اختاپوس دلالی با گران کردن قیمت سایر کالاها و فشار بر مردم سعی در تلخ کردن کام مردم دارد. لزوم تدبیر سریع و عاجل دولت محترم را در مقابله با این ترفند تاکید می‌کنم.

دولت به الگوی غیرنقدی بازگردد

وی افزود: دولت اقدام به جراحی اقتصادی نموده است. همه ما می‌دانیم که مشکلات اقتصادی ریشه دار کشور نیاز به سیاست‌گذاری دقیق و منطقی دارد. در این راستا اقدام دولت در هدایت به سمت جراحی مربوطه قابل تقدیر و شجاعت‌اش ارزشمند است. استفاده کردن از روش نقدی در حمایت می‌توانست بخشی از آثار تورم انتظاری را مهار کند. الان مردم با یک بار تورمی مواجه هستند، تحمل این سطح از گرانی‌ها برای مردم دشوار است. لزوم تدبیر به موقع دولت در زمینه نظارت و سیاست‌گذاری صحیح را می‌طلبد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: از دولت می‌خواهم از طریق بازگشت به الگوی حمایت غیرنقدی تمام همت خود را برای ایجاد آرامش در اذهان مردم شریف ایران به وجود بیاورد تا در سایه این آرامش فرصت انجام اقدامات اساسی اقتصادی را بیابد. طبعا در این راستا حمایت های مربوط به بازنشستگان و عادلانه و واقعی کردن دریافتی‌های کارکنان دولت می‌تواند موثر باشد. صنایع و علی الخصوص واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در شرایط جدید نیازمند حمایت لازم دولت در زمینه بیمه ای و نیز سرمایه در گردش برای تامین مواد اولیه و حفظ توان تولیدی هستند که لازم است نظام بانکی کشور در این زمینه ورود سریع و بدون بروکراسی زائد نماید.

کد خبر 18037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =