به دلیل ناآگاهی سهامداران، اطلاع رسانی نکردیم

دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس در رابطه با رشد بازار سرمایه درآینده گفت: من به عنوان رئیس این سازمان نمی‌توانم صراحتا بگویم بازار رشد خواهد کرد اما سخنان کارشناسان و صاحب‌نظران در حوزه بازار سرمایه حاکی از رشد این بازار است.

به گزارش بیدار بورس، دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس در رابطه با رشد بازار سرمایه درآینده گفت: من به عنوان رئیس این سازمان نمی‌توانم صراحتا بگویم بازار رشد خواهد کرد اما سخنان کارشناسان و صاحب‌نظران در حوزه بازار سرمایه حاکی از رشد این بازار است.

کاندیدای ریاست جمهوری باید در بورس صاحب نظر باشد
دهقان دهنوی در ادامه با اشاره به این موضوع که امروز 62 میلیون نفر سهام‌دار در کشور وجود دارد، بیان کرد: مقامات سیاسی نمی‌توانند نسبت به بازار سرمایه بی تفاوت باشند و حتی فردی که می‌خواهد در انتخابات ریاست جمهوری کاندید شود باید از در این زمینه صاحب نظر باشد.
وی معتقد است که همگان باید در تقویت اعتماد به بازار سرمایه گام بردارند و سهام‌داران نیز باید از قدرت تحلیل و مشاوره استفاده کنند تا بتوانند بهترین تصمیم را برای دارایی های خود بگیرند.
رئیس سازمان بورس با اشاره به وجود همکاری خوب بین وزارت صمت و بورس کالا گفت: من در جلسه ای که با دژپسند داشتم، توانستم قول‌های خوبی برای توسعه این همکاری بگیرم.

تشکیل کانون سهام‌دارن
دهقان دهنوی با بیان‌اینکه تشکیل کانون سهام‌دارن، از برنامه‌هایی است که اقداماتی را برای آن انجام‌ داده‌ایم، گفت: مقرر شده از یک هیات موسس بی‌طرف دعوت کنیم تا بعد از انتخابات میان آنهااین کانون را تشکیل دهند.

مصوبه حمایتی همان اوراق فروش تبعی است
دهقان دهنوی در رابطه با مصوبه اخیر سازمان بورس مبنی بر حمایت از سهام‌داران خرد گفت: مصوبه اخیر به دلیل اینکه فاقد جزئیات است دچار ابهام شده است.
وی افزود: این مصوبه همان اوراق فروش تبعی است که این اوراق بر روی سهم بوده است و صندوق توسعه بازار این اوراق را به طور مستمر منتشر می‌کند متنها اکنون می‌خواهیم بر روی پرتفو این اوراق را منتشر کنیم.
او در توضیح اینکه چرا به این صورت به سهام‌داران اطلاع داده نشده است، گفت: سهام‌داران خرد ممکن است اطلاعاتی در این زمینه نداشته باشند بنابراین ما اینگونه اطلاع رسانی کردیم.
رئیس سازمان بورس علت این مصوبه را زیاد بودن پرتفوهای کوچک در بازار سرمایه دانست و گفت: زمانی که این حمایت از پرتفو سهام‌داران باشد، شاهد آرامش و ثبات در بازار خواهیم بود.

مجلس به رمزارزها ورود کند
رئیس سازمان بورس از مجلس شورای اسلامی تقاضا کرد که در بحث خرید و فروش رمز ارزها ورود پیدا کنند، این امر تخلف بوده و کانالی است که منجر به خروج سرمایه از کشور می شود.
وی افزود: این بازارها به دنبال این هستند که پول مردم را به دارایی برای خود تبدیل کنند غافل از اینکه این مهم بزرگترین حباب مالی جهان است.
او با بیان اینکه، رمز ارزها کانالی هستند برای خروج سرمایه از کشور گفت: این پیام را به مردم می‌دهم که دارایی خود را در بازاری که نمی‌دانند کجاست و به نفع چه کشوری است وارد نکنند بلکه در بازار سرمایه ایران و به نفع کشورشان در راستای بهبود وضعیت اقتصاد، اشتغال زایی و... سرمایه گذاری کنند.

چرا روند بورس نزولی شد؟
دهنوی در پاسخ به این سوال که چرا بازار سرمایه روندی نزولی به خود گرفت، گفت: این بازار همانند بازار های موازی دیگر روند نزولی را تجربه کرد اما علت ینکه اصلاح آن بازار ها تمام شد و روند خود را تغییر دادند اما بازار سرمایه همچنان نزولی ماند این است که این بازار لازمه اعتماد است بنابراین با بازگشت اعتماد به بازار روند آن نیز بهبود می‌یابد.
او در ادامه به سهام‌داران توصیه کرد که به هیچ وجه تمام سرمایه خود را وارد بازار نکنند و افزود:بازار سرمایه ارزنده است و سود خوبی خواهد داشت اما به شرط اینکه الفبای این بازار را رعایت کنید.

کد خبر 1804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =