ذوب آهن ۴۰۰ هزار تن محصولات با ارزش افزوده بالا تولید می کند

مدیرعامل ذوب آهن با اشاره به یکی از استراتژی های اصلی گفت: برنامه سال جاری، تولید ۴۰۰ هزار تن محصولات صنعتی و با ارزش افزوده بالا است.

به گزارش بیداربورس، ایرج رخصتی به عنوان سخنران اصلی اولین کنفرانس تخصصی استیل پرایس درخصوص شرایط تولید محصولات گفت: تولید محصولات با ارزش افزوده بالا یکی از استراتژی های اصلی ذوب آهن است که در این راستا برنامه سال جاری، تولید ۴۰۰ هزارتن محصولات صنعتی و با ارزش افزوده بالا است.

وی افزود: با اجرای طرح های توسعه مرتبط تا افق ۱۴۰۴ بیش از ۶۰ درصد محصولات تولیدی، فولادهای آلیاژی وکیفی باارزش افزوده بالا خواهد بود. با وجود زنجیره کامل تولید فولاد از مواد معدنی تا محصول نهایی در این شرکت، تولید فولاد به روش کوره بلند-کنورتور مشابه ۷۰ درصد شرکت های تولید فولاد جهان یکی از مزیت های اصلی برای تولید محصولات با ارزش افزوده بالا است. این شرکت با دارا بودن گواهینامه ها و استانداردهای ملی و بین المللی در تولید محصولات فولادی سال گذشته ۱.۱ میلیون تن از محصولات صادر کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: طراحی و تولید ریل ملی در ذوب آهن یکی از مهمترین گام های صنایع فولادی برای تولید محصولات صنعتی است. در این راستا فولاد مورد نیاز ریل و انواع ریل مورد نیاز از جمله ریل مترو، ریل معدن، ریل زبانه سوزن و ... نیز تولید شد که به لحاظ بومی سازی یکی از افتخارات سال های اخیر صنعت محسوب می شود. این شرکت از ۱۰ سال گذشته، رویکرد تولید محصولات صنعتی را بصورت جدی دنبال کرده و به تدریج از تولید محصولات ساختمانی به سمت تولید محصولات صنعتی حرکت کرد.

رخصتی به پروژه های توسعه در راستای تولید محصولات صنعتی اشاره و عنوان کرد: پروژه های احداث خط جدید کلاف آلیاژی در کارگاه نورد۳۵۰،   احداث کوره پاتیلی شماره ۳ و بازسازی کوره پاتیلی شماره یک، احداث واحد VOD در بخش فولادسازی و ریخته گری تختال و نورد گرم و سرد الکتریکی از جمله پروژه هایی است که تولید محصولات صنعتی در ذوب آهن را متحول می سازد. این شرکت قادر به تولید انواع فولادهای آلیاژی از جمله کم آلیاژ، پر آلیاژ، میکروآلیاژ با استحکام بالا، ابزار و فولاد ضد زنگ و هرگونه سفارش برای فولاد های خاص است.

وی نتایج اقتصادی حاصل از توسعه تولید فولادهای آلیاژی و صنعتی را برای ذوب آهن بسیار چشمگیر دانست و گفت: نسبت حاشیه سود تولید ورق سرد الکتریکی و ورق گرم آلیاژی نسبت به سایر محصولات بسیار قابل توجه است. تولید ریل و تیرآهن H بال پهن و فولادهای آلیاژی همچون کلاف آلیاژی، سیم و ... نیز نسبت به دیگر محصولات حاشیه سود مناسبی ایجاد می کند. در تولید محصولات ساختمانی نیز محصولاتی تولید شد که سایر فولادسازان قادر به تولید آن نبودند. از جمله این محصولات می توان به تیرآهن های بال پهن اشاره کرد که در استحکام صنعت ساختمان اهمیت بسیاری دارد و می تواند تحولی در این صنعت ایجاد کند.

به گفته رخصتی، گرایش ذوب آهن به تولید محصولات صنعتی به این معنا نیست که نیاز به محصولات ساختمانی را نادیده گرفته بلکه هرگاه نیاز باشد این محصولات را به اندازه کافی و بر اساس تقاضای بازار تولید می کند همانطور که در ابتدای سال نقش مهمی در کنترل قیمت ها ایفا کرد.

کد خبر 18048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =