طعنه بیل گیتس به سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتالی

بیل گیتس، میلیاردر و بنیانگذار مایکروسافت، پروژه‌های رمزارز مانند توکن غیرقابل معاوضه (NFT) را به عنوان پیروی از نظریه "احمق‌تر از من"، بی‌ارزش خواند و انتقادهای قبلی از دارایی‌های دیجیتالی را تکرار کرد.

به گزارش بیداربورس، بیل گیتس در کنفرانس اقلیمی که به میزبانی تِک کرانچ در برکلی کالیفرنیا برگزار شده بود، به طعنه گفت: روشن است که تصاویر دیجیتالی میمون‌ها، دنیا را بی‌نهایت بهبود خواهند داد. وی همچنین گفت: نه خریدار و نه فروشنده این نوع دارایی است.

گیتس پیش از این هم از ارزهای دیجیتالی انتقاد کرده بود و سال میلادی گذشته با ایلان ماسک بر سر این که بیت کوین برای سرمایه گذاران خُرد، بیش از حد پرریسک است و آسیب زیست محیطی استخراجهای ارزهای دیجیتالی، جر و بحث کرده بود. وی که روز سه شنبه به عنوان بنیانگذاران صندوق اقلیمی "بریک تورو انرژی" صحبت می‌کرد، به دشواری استخدام مهندسان سیلیکون‌ولی برای کار در صنایعی مانند تولید مواد شیمیایی و فولاد که باید انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهند، اشاره کرد.

بیت کوین روز دوشنبه بیش از ۱۵ درصد و روز سه شنبه ۵.۴ درصد ریزش کرد. این ریزش همسو با ارزهای دیجیتالی دیگر تحت تاثیر پیش بینی نرخ تورم بالاتر در آمریکا و توقف برداشت از سوی پلتفرم وام‌دهی سلسیوس روی داد. کلکسیونهای NFT‌ محبوب از جمله BAYC هم ضربه سختی خورده‌اند.

گیتس همچنین از تلاشهای بانکداری دیجیتالی که وی از طریق بنیادهای بشردوستانه حمایت کرده است، دفاع کرد و آنها را صدها بار کارآمدتر از ارزهای دیجیتالی توصیف کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مایکل بلومبرگ، موسسه و سهامدار بزرگ بلومبرگ ال پی، حامی صندوق "بریک تورو انرژی" است.

کد خبر 18062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =