توضیح سازمان انرژی اتمی درباره فعالیت‌های عمرانی نطنز : آژانس در جریان است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در واکنش به فضاسازی‌ها درباره فعالیت‌های عمرانی در اطراف سایت نطنز گفت: ایران تعهدی در ارائه اطلاعات فراپادمانی ندارد اما آژانس در جریان کامل اقدامات قرار دارد.

به گزارش بیدار بورس، بهروز کمالوندی در واکنش به برخی فضاسازی‌ها درخصوص فعالیت‌های عمرانی ایران در اطراف سایت نطنز گفت: با وجود اینکه ایران تعهدی در ارائه اطلاعات فراپادمانی ندارد اما از آغاز اقدامات عمرانی برای جابجایی فعالیت‌های کارخانه تسای کرج به اطراف سایت نطنز، آژانس را در جریان قرار داد.

وی افزود: این جابجایی با هدف افزایش ضریب حفاظت از تاسیسات صلح‌آمیز هسته‌ای صورت گرفته و با اطلاع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام می‌شود. با توجه به شفافیت کامل اقدامات ایران، تردیدی نیست که فضاسازی‌های رسانه‌های وابسته به جریان صهیونیستی برای ایجاد ابهام و سوء استفاده‌های سیاسی راه به جایی نخواهد برد.

این مقام مسئول ادامه داد: با عملیات تروریستی که سال گذشته علیه کارخانه تولید سانتریفیوژ تسای کرج صورت گرفت، تصمیم گرفته شد تدابیر امنیتی به‌ویژه در خصوص تاسیسات حساس تشدید شود و به همین دلیل افزایش ضریب حفاظتی و امنیتی اماکن تولید سانتریفیوژ افزایش یافت. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اجرای وظایف صیانتی کوتاهی داشت. به‌طوری‌ که حتی در حد محکوم کردن اقدامات تروریستی علیه تاسیسات ایران نیز اقدامی انجام نداد.

کمالوندی عنوان کرد: ایران در حالی‌ که هیچ‌گونه تعهد پادمانی برای اعلام فعالیت‌هایی که با هدف افزایش قابلیت‌های پدافند غیرعامل تاسیسات هسته‌ای و ایجاد کارگاه‌های زیر زمینی به منظور انتقال بخشی از فعالیت‌ها به مکان‌های جدید ندارد اما همه این اقدامات را که همچنان ادامه دارد به اطلاع آژانس رسانده است.

بنابراین گزارش، نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شده، ایران در حال حفر شبکه گسترده‌ای از تونل‌ها در جنوب سایت هسته‌ای نطنز است تا با ایجاد تاسیساتی در اعماق کوه‌ها در برابر بمباران‌ها و حملات الکترونیکی مقاومت کند.

کد خبر 18099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =