ریتم بازار در حال تغییر است

شاخص کل بورس و اوراق بهادار از آبان 1399 تاکنون بارها و بارها الگوی 7 و 8 را به نمایش گذاشته وگرچه گاهی دچار بیش واکنشی و خروج از کانال فعلی شده اما همواره به محدوده میانی بازگشته است. جالب است که در طول دو سال اخیر بازارهای موازی، بازارجهانی، نرخارز و تورم به شدت تغییر کرده و همچنین دو جنگ در جهان شکل گرفته اما شاخص بورس در میانه کانال یک میلیون واحد مانده، با این حال ما علائمی مشاهده می‌کنیم از تغییر یک کانال دو ساله که در حال شکل‌گیریست.

به گزارش پایگاه خبری بیداربورس، محدوده آسایش بازار به لحاظ بنیادی در طول دو سال اخیر مابین یک میلیون واحد تا یک میلیون و 600هزار واحد بوده است. به عبارتی با رسیدن به مرز یک میلیون واحد در هر شرایط سیاسی یا اقتصادی، فروشندگان تضعیف شده و خریداران میانگین گرفته‌اند یا وجه نقد خود را به سهام تبدیل کرده‌اند. در طرف مقابل با نزدیک شدن به میانه کانال یک میلیون واحد، با وجود تمامی تحولات مثبت سیاسی یا اقتصادی، تمایل به خروج پول تقویت شده و ارزش معاملات آنقدری افت کرده که بازار دچار رکود و طبعا اصلاح شده است.

ریتم بازار در حال تغییر است

با این حال ریتم پنج باره الگوهای 7 و 8 در حال تغییر است به شکلی که محتمل می‌دانیم بازار دامنه نوسان خود را از یک میلیون تا میانه شاخص کل به یک کانال بالاتر در محدوده یک میلیون و 500هزار واحد تا دو میلیون واحد تغییر دهد.
 

کد خبر 18104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =