ازسرگیری صادرات نفت ونزوئلا به اروپا پس‌از ۲ سال

وزارت امور خارجه آمریکا در ماه مه به شرکت‌های انی ایتالیا و رپسول اسپانیا اجازه داد واردات نفت خام ونزوئلا را در ازای میلیاردها دلار از بدهی‌های خود از این کشور آغاز کنند. بنابراین اولین محموله نفت ونزوئلا پس از دو سال به اروپا فرستاده می‌شود.

به‌گزارش بیدار بورس به نقل از رویترز، یک محموله حاوی ۶۵۰ هزار بشکه نفت خام ونزوئلا در نفتکشی به مالکیت شرکت انی ایتالیا عازم اروپاست تا اولین محموله صادرات نفت این کشور پس‌از دو سال به این قاره فرستاده شود.

وزارت امور خارجه آمریکا در ماه مه طی نامه‌هایی به شرکت‌های انی ایتالیا و رپسول اسپانیا اجازه داد واردات نفت خام ونزوئلا را در ازای میلیاردها دلار از بدهی‌های خود از این کشور عضو اوپک آغاز کنند.

نفت‌کش دوم تحت مالکیت شرکت انی با نام پانتاناسا در حال حاضر به سمت ونزوئلا در حرکت است و انتظار می‌رود ۲ میلیون بشکه از نفت این کشور را به اروپا برساند.

مدارک و منابع موجود نشان می‌دهند این محموله نفتی در اواخر ماه جاری توسط شرکت نفت دولتی ونزوئلا به شرکت انی تحویل داده خواهد شد و این شرکت می‌تواند بخشی از این نفت خام را به رپسول اسپانیا جهت استفاده در پالایشگاه‌های کارتاگنا و بیلبائو بفروشد.

نفت‌کش پانتاناسا با پرچم مالت قرار است نفت ونزوئلا را از طریق انتقال کشتی به کشتی در بندر آموا دریافت کند.

صادرات نفت ونزوئلا در ماه مه به پایین‌ترین رقم طی ۱۹ ماه گذشته رسیده بود.

شرکت‌های نفت اروپا، آسیا و آمریکا مانند شرکت‌های انی، رپسول، شورون و ONGC که قراردادهای مشترک با شرکت نفت دولتی ونزوئلا دارند، میلیاردها دلار از این کشور طلبکارند چون دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا قراردادهای پایاپای نفت در ازای بدهی را در زمان ریاست‌جمهوری خود معلق کرده بود.

کد خبر 18108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =