شایعه استعفای مذاکره کننده ارشد در مذاکرات وین تکذیب شد

یک مقام آگاه در وزارت خارجه، شایعه استعفای مذاکره کننده ارشد در مذاکرات وین را تکذیب و اعلام کرد هیچ برنامه‌ای برای تغییر در گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای نیست.

به گزارش بیدار بورس، انتشار دو توییت از علی باقری موجب شد تا شایعه استعفای وی در برخی رسانه ها و فضای مجازی پیچیده شود اما یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه اعلام کرد هیچ برنامه‌ای برای تغییر در گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای نیست.

براساس این گزارش، توییت‌های باقری، بخشی از سخنرانی وی در اجلاسیه کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در دانشگاه تهران بود که در پاسخ به انتقادات از بی سرانجام ماندن مذاکرات وین گفته بود: برای اینکه خود را موفق نشان دهیم، حاضر نیستیم در قبال خطوط قرمز نظام تساهل و تسامح کنیم بلکه هنر دیپلماسی آن است که مردان خود را فدا کنند تا اهداف سیاست خارجی محقق شود.

وی همچنین در توییتر اعلام کرد: خسارت شعورزدایی از سیاست خارجی کمتر از آسیب شعارزدگی در سیاست خارجی نیست.  اقناع ملی، وفاق ملی و هم‌افزایی ملی حول موضوعات اصلی سیاست خارجی، سه گام لازم برای تضمین موفقیت سیاست خارجی و شتاب‌بخشی به حرکت قطار دیپلماسی است.

سارا معصومی خبرنگار حوزه سیاست خارجی هم در توییتر اعلام کرد: توییت معاون سیاسی وزیر خارجه نه نشان از تحول مثبت در مذاکات وین داشت نه پیام شکست مذاکرات و پایان برجام از آنها قابل استباط است. به گفته منابع آگاه، هیچ گشایشی در روند مذاکرات رخ نداده و شایعه استعفای علی باقری هم خبرسازی است.

کد خبر 18112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =