۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
هشدار شرکت برق برای هفته پیش‌رو

طبق هشدار مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق با توجه به اینکه روزهای آینده هوای گرمی را تجربه خواهیم کرد، از مردم انتظار داریم در مصرف برق صرفه‌جویی داشته باشند.

به گزارش بیدار بورس، به گفته مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق هم‌اکنون شرایط شبکه برق بسیار پایدار است. با  این وجود پیش‌بینی می‌شود که طی روزهای آینده، افزایش مصرف را شاهد باشیم.

مصطفی رجبی مشهدی گفت: هفته پیش رو به‌ویژه سه روز ابتدایی، بسیار گرم خواهد بود. به حدی که دمای هوا در استان خوزستان به ۵۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

رجبی افزود: بیشترین مصرف این ایام مربوط به وسایل سرمایشی و روشنایی است. تقاضا داریم مصرف‌کنندگان دمای کولرهای گازی را روی ۲۵ درجه سانتی‌گراد و بالاتر و کولرهای آبی را نیز روی دور کند قرار دهند. با نصب سایبان برای کولرهای آبی، تا ۳۰ درصد هم در مصرف برق و هم در مصرف آب، صرفه جویی می‌شود.

وی توضیح داد: در بحث روشنایی نیز، اگر هر مصرف‌کننده یک لامپ اضافی را خاموش کند، در سراسر کشور حدود هزار مگاوات در مصرف برق صرفه جویی می‌شود که معادل یک نیروگاه است.

علت قطعی برق بخش خانگی در دو هفته پیش در برخی شهرها مثل تهران، طوفان و آسیب دیدن برخی تجهیزات بود. در حال حاضر برای قطعی برنامه‌ریزی شده تصمیمی نداریم.

طبق اعلام شرکت مصطفی رجبی، میزان تولید برق در نیروگاه‌های حرارتی به بیش از ۵۱ هزار و ۸۰۰ مگاوات رسید. در حالی که روز ۲۵ خرداد، میزان مصرف برق در کشور، رقم کم‌سابقه ۶۲ هزارمگاوات را تجربه کرد.

کد خبر 18114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =