اصلاح شاخص کل تا کجا ادامه دارد؟

بر اساس تحلیل کارشناسان بازار با کف خود فاصله زیادی ندارد بنابراین در صورت اصلاح، ریزش سنگینی نخواهد داشت و می‌توان کف شاخص را محدوده یک میلیون و ۴۰۰هزار واحد در نظر گرفت و نقطه تعادلی شاخص برای ۱۴۰۱ محدوده یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد خواهد بود.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادآنلاین به زعم اغلب کارشناسان انتظار می‌رود چنانچه نرخ دلار نیما افزایش پیدا کند، این موضوع بر سهام صادراتی تاثیر مثبت خواهد داشت. اما عدم توافق در مذاکرات برجام انتظارات تورمی را بیشتر کرده و از این بابت هم محرکی برای رشد سهام به واسطه رشد احتمالی دلار خواهد بود.

حمیده صادقی، کارشناس و فعال بازار سرمایه، روند شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران را بررسی کرد و گفت: همانطور که انتظار میرفت شاخص کل پس از رسیدن به محدوده یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد با واگرایی منفی‌ای که داشت وارد فاز اصلاحی شد. اما در این میان حمایت مهم شاخص را محدوده یک میلیون و ۴۸۰هزار واحد می‌توان در نظر گرفت.

1

وی ادامه داد: از طرفی خط روند صعودی سه ساله شاخص کل همچنان پابرجاست و مادامی که بالای این خط قرار دارد اهداف یک میلیون و۷۱۵هزار واحد و یک میلیون و ۸۸۰هزار واحد را پیشرو دارد.

این کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد : در چنین شرایطی به نظر می‌رسد سیاستگذار افزایش نرخ بهره را در دستور کار قرار دهد که میزان این افزایش برای بازار سرمایه اهمیت زیادی دارد و چنانچه نرخ بهره بین بانکی نزدیک به سقف دالان ۲۲ درصدی شود تاثیر منفی در بازار سهام خواهد داشت.

وی ادامه داد: از طرفی چنانچه نرخ دلار نیما افزایش پیدا کند، سهام صادراتی تاثیر مثبت خواهند گرفت. اما عدم توافق در مذاکرات برجام انتظارات تورمی را بیشتر کرده و از این بابت هم نکته مثبت برای رشد سهام به واسطه رشد احتمالی دلار خواهد بود.

 وی تشریح کرد: از این رو بازار با کف خود فاصله زیادی ندارد بنابراین در صورت اصلاح، ریزش سنگینی نخواهد داشت و می‌توان کف شاخص را محدوده یک میلیون و ۴۰۰هزار واحد در نظر گرفت و نقطه تعادلی شاخص برای ۱۴۰۱ محدوده یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد خواهد بود.

این کارشناس ضمن تحلیل شاخص کل به بررسی شاخص هم وزن پرداخت و گفت: در ادامه تحلیل‌های گذشته شاخص هم وزن با نزدیک شدن به سقف کانال مشخص شده شاهد عرضه بودیم که محدوده ۳۹۴هزار واحد تا ۴۱۲هزار واحد محدوده حمایتی شاخص هموزن می‌باشد.

2

وی افزود: انتظار می‌رود شاخص هم وزن در این ناحیه که میانگین متحرک‌های ۵۰ و ۱۰۰ روزه هم قرار دارند مورد حمایت قرار گیرد. مقاومت این شاخص نیز محدوده ۴۷۰هزار واحد می‌باشد .

صادقی در پایان خاطر نشان کرد: تحت چنین شرایطی می‌توان گفت ارزش معاملات بالای پنج هزار میلیارد تومان و عدم خروج پول حداقل برای دو روز متوالی از اصلی‌ترین نیازهای بورس برای قرار گرفتن در مدار صعودی و ثبت معاملات مطلوب است.

کد خبر 18148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =