درخواست دریافت آیین‌نامه واردات خودرو قبل از تصویب در دولت

رئیس کمیسیون صنایع مجلس به دولت توصیه کرد آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو قبل از تصویب در دولت به رویت نمایندگان برسد.

به گزارش بیدار بورس، عزت‌الله اکبری تالارپشتی در برنامه برنامه تلویزیونی گفت: یکی از بحث‌های مهم کمیسیون صنایع مجلس خودرو با دو نگاه  یکی نگاه بسته گذشته یعنی مسبب اوضاع فعلی و دیگری نقص ساختاری خودروسازی و مدیریتی است.

وی ادامه داد: دولت در ایران‌خودرو و سایپا با ۵ درصد سهام به اندازه ۲۰۰ درصد دخالت دارد و مدیران این دو شرکت نمی‌دانند فردا هستند یا خیر. هر چند فعلا" ثبات برقرار است. دولت هم قبول کرد سهام این دو خودروساز را واگذار کند و به گفته وزیر صنعت این موضوع درحال انجام است. از سوی دیگر خودروسازان در الفبای صنعت مانده اما نظام خودروسازی دنیا درحال تغییر است و کل اروپا و آمریکا و کشورهای پیشرفته‌، سخت‌افزار را به چین انتقال دادند و نرم‌افزار را نگه داشتند.

این نماینده مجلس با اشاره به تاثیر واردات بر قیمت خودرو، افزود: قیمت‌ها در فضای رقابتی قابل قبول و کنترل است نه متاثر از نوسان دلار . بنابراین قیمت ها حداقل باید یک سال ثابت باشد و خودروسازان هم قادر به تامین یک ساله مواد اولیه اما درحالی دلار در اقتصاد ایران کمتر از  ۵ درصد اثر دارد که واردات تنظیم رقابت می‌کند و ارتقای کیفیت می‌دهد.

اکبری تالارپشتی با اعلام اینکه دولت در حال تهیه آیین‌نامه اجرایی واردات است ، توصیه‌ کرد  قبل از تصویب در وزارت صنعت به اعضای کمیسیون صنایع هم اعلام شود تا با نقص کمتری تصویب شود. چرا که واردات خودرو بدون ضابطه قابل قبول نیست و دولت باید با تعریف ساز و کازی، واردات خودرو را در جهت تقویت تولید داخل انجام دهد و حتما تکنولوژی هم منتقل شود.

کد خبر 18176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =