دامنه نوسان در تابستان به مثبت و منفی ۷ درصد می رسد

رئیس سازمان بورس با اشاره به یکی از اهداف اصلی از افزایش دامنه نوسان به مثبت و منفی ۷ درصدی در تابستان خبر داد تا پایان سال با رفع این محدودیت، صفوف خرید و فروش حذف شود.

به گزارش بیدار بورس، مجید عشقی با اشاره به اثر مثبت اعمال افزایش یک درصدی دامنه نوسان از مثبت و منفی ۵ به ۶ درصد از ۲۹ فرودین به بورسان گفت: در این راستا صفوف خرید و فروش کمتر شده و این استراتژی ادامه دارد. با بازنگری مجدد، دامنه نوسان یک پله دیگر در تابستان باز می شود یعنی به مثبت و منفی ۷ درصد می رسد. انتظار می رود تا پایان سال با رفع این محدودیت و بازتر شدن آن صفوف خرید و فروش وجود نداشته باشد.

وی افزود: یکی از رسالت‌های سازمان بورس ایجاد اعتماد در میان سهامداران است. البته بخشی از این فرآیند مانند زیرساخت‌ها و مراحل صدور مجوزها در اختیار سازمان بورس و سعی در اصلاح آن است. یکی از اهداف اصلی، تعریف شرکت های سهامی عام پروژه محور است که می تواند سودآوری بلندمدت شرکت‌ها را تضمین کند. تصمیماتی که درباره صنایع و شرکت‌های بورسی اتخاذ می‌شود باید منطقی باشد.

عشقی ادامه داد: بازار سرمایه می تواند موتور محرک اقتصاد باشد. چراکه بخش عمده ای از شرکت های فعال در اقتصاد در بازار سرمایه حضور دارند. اگر از این فرصت برای سرمایه گذاری، تعریف پروژه های جدید و افزایش تولید استفاده و سرمایه ها و اعتماد مردم جذب شود، اشتغالزایی و در بلندمدت سودآوری شرکت ها را به دنبال خواهد داشت. برای بازگشت اعتماد مردم به بورس نیاز همکاری با رسانه ها وجود دارد.

کد خبر 18199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =