تحریم‌های پتروشیمی موضوع تازه ای نیست

یک کارشناس پتروشیمی گفت: پتروشیمی در گذشته نیز بارها تحریم شده و شرکت بازرگانی پتروشیمی نیز در دوران تحریم ها فعالیت موثری نداشت.

به گزارش بیدار بورس، مسعود اسم خانی با اشاره به توافق اخیر مجتمع‌ها و هلدینگ های پتروشیمی با بانک مرکزی بر سر عرضه توافقی ارز در صرافی‌ها به موضوع تحریم شرکت‌های پتروشیمی اشاره کرد و گفت: شرکت‌های پتروشیمی در گذشته نیز تحریم بوده اند و تحریم‌های جدید آمریکا موضوع تازه ای نیست.

وی افزود: به طور مثال شرکت پتروشیمی کارون یا فناوران در گذشته نیز تحریم بوده اند و اگرچه کار صادرات محصولات پتروشیمی سخت‌تر شده اما این موضوع در گذشته نیز وجود داشته است.

مدیرعامل سرمایه گذاری نفت و گاز تأمین افزود: شرکت بازرگانی پتروشیمی نیز به دلیل مشکلات خود در عمل نمی توانسته در زمینه صادرات محصولات پتروشیمی فعالیت مؤثر داشته باشد و اساساً از طریق بازرگانی پتروشیمی pcc معامله مؤثری در حوزه صادرات محصولات پتروشیمی صورت نگرفته است.

اسم خانی با بیان اینکه معاملات پتروشیمی در شرکت بازرگانی پتروشیمی از مجاری دیگری انجام شده است، تصریح کرد: در حال حاضر برای فروش محصولات پتروشیمی از کانال‌های مختلف راهکار وجود داشته و به هیچ وجه تحریم‌های جدید آمریکا مانع جدی برای شرکت‌های پتروشیمی ایجاد نمی‌کند.

مدیرعامل سرمایه گذاری نفت و گاز تأمین همچنین از تصویب سرمایه گذاری‌های جدید این هلدینگ بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی سخن گفت و افزود: اقدامات اولیه به منظور افزایش سرمایه انجام شده و امید می‌رود با سرمایه گذاری‌های انجام شده به زودی شاهد دستاوردهای سودآور در این هلدینگ بزرگ باشیم.

منبع: مهر
کد خبر 18204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =