دستور ویژه معاون اول رییس جمهور به وزیر اقتصاد در خصوص ترانزیت غلات و نهاده‌های دامی

با دستور ویژه معاون اول رییس جمهور به وزیر اقتصاد، از این پس ترانزیت غلات و نهاده‌های دامی از بنادر کشور به انبارها و سیلوهای تحت کلید گمرکات داخلی امکانپذیر خواهد بود.

به گزارش بیدار بورس از اقتصاد آنلاین، پس از نامه نگاری تامین کنندگان غلات با معاون اول رییس جمهور و دستور محمد مخبر، به احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، از این پس ترانزیت غلات و نهاده های دامی از بنادر کشور به انبارها و سیلوهای تحت کلید گمرکات داخلی امکانپذیر خواهد بود.

مخبر در این ابلاغیه وزیر اقتصاد را مکلف به اقدام در خصوص درخواست انجمن تامین کنندگان غلات ایران در حوزه ترانزیت غلات و نهاده های دامی از بنادر کشور به انبارهای تحت کلید گمرکات داخلی نمود.

نامه

هشتم خردادماه سال جاری بود که انجمن تامین کنندگان غلات ایران با ارسال نامه ای به معاون اول رییس جمهور اعلام کرد: یکی از راه حل های موثر در خصوص کاهش مراحل ترخیص کالا و جلوگیری از انباشت و فساد غلات و نهاده های دامی در بنادر و همچنین جلوگیری از کاهش موجودی غلات در سطح کشور و نگهداشت باکیفیت مطلوب غلات و استفاده بهینه از زیرساختهای موجود اعم از سیلوها، انبارها، شبکه حمل ریلی و جاده ای، ترانزیت کالا به انبارهای داخلی کشور می باشد.

در این راستا واحدهای تولیدی بزرگ، سرمایه گذاری های قابل ملاحظه ای در خصوص ساخت انبارها و سیلوهای ذخیره سازی غلات که قبلا هم تحت کلید گمرک بوده، انجام داده است و با اتصال به شبکه های جاده ای و ریلی دارای قابلیت های فراوانی است که در شرایط کنونی کشور، حجم قابل توجهی از ترافیک بنادر را می تواند مدیریت کند.

نامه 2

کد خبر 18242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =