افزایش قیمت نفت در پی نگرانی‌ها از عرضه

قیمت نفت در اوایل مبادلات امروز، سه‌شنبه یک درصد افزایش یافت و این در حالی است که تمرکز بر عرضه محدود نفت خام و محصولات سوختی در مقابل نگرانی‌ها درباره رکودی که تقاضا را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزایش قیمت نفت را در پی داشته است.

به گزارش بیدار بورس و به نقل از رویترز، در ابتدای معاملات امروز سه‌شنبه، بهای معاملات آتی نفت برنت ۱.۳۲ دلار معادل ۱.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۱۵ دلار و ۴۵ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱.۹۵ دلار معادل ۱.۸ درصد افزایش نسبت به روز گذشته به ۱۱۱ دلار و ۵۱ سنت در هر بشکه رسید.

به گفته تحلیلگران، نگرانی‌ها پیرامون عرضه به تقویت قیمت نفت در بازار انجامیده و این در حالی است که تحریم‌های غرب درباره گاز و نفت روسیه و پرسش‌هایی درباره چگونگی کاهش تولید روسیه به دلیل تحریم‌های تجهیزات مورد نیاز برای تولید، وجود دارد.

به گفته تحلیلگران، فشار و کشش بین نگرانی های عرضه و عدم اطمینان درباره رشد جهانی در مواجهه با تورم و افزایش نرخ های بهره احتمالا برای مدتی در بازار ادامه خواهد داشت و به گفته جاستین اسمیرک، اقتصاددان ارشد در Westpac، این تنشی است که در ادامه سال جاری شاهد آن خواهیم بود.

قیمت نفت و طلا در معاملات امروز

به گزارش سی ان بی سی، قیمت نفت برنت در معاملات امروز، سه‌شنبه، در ساعت ۷:۴۱ به وقت تهران، با افزایش ۱.۱۷ درصدی در هر بشکه، ۱۱۵ دلار و ۵۰ سنت معامله شد.

قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، افزایش ۲.۲۳ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۱۱۲ دلار معامله شد.

طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، افزایش ۰.۰۸ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۸۴۲ دلار و ۲۰ سنت معامله شد.

نقره نیز با افزایش ۰.۲۹ درصدی، ۲۱ هزار و ۶۵ دلار معامله شد

مس با افزایش ۰.۱۴ مواجه شد و ۴ هزار و یک دلار قیمت خورد.

کد خبر 18274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =