۳ اقدام راهبردی مجلس در تسهیل صدور مجوز کسب و کارهای نوین

خوشبختانه ایراداتی که از طرف شورای نگهبان بر قوانین تسهیل فضای کسب و کار و صدور مجوزها وجود داشت، برطرف شد. همچنین مجلس تسهیل فرآیند صدور مجوزها را از طریق پنجره واحد، الکترونیکی کردن روندها و افزایش ظرفیت برخی رشته‌ها در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش بیدار بورس، یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که مجلس در حوزه قانون‌گذاری و نظارت بر سیاست‌گذاری‌های کلان کشور در تلاش است شعار امسال را به عنوان چشم اندازی برای تحقق برنامه‌های اقتصادی مدنظر قرار دهد،  گفت: مجلس شورای اسلامی سعی کرده با اصلاح قوانین و رفع موانع، از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کند.

مجتبی یوسفی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان در کشور ما شناخته شده نیستند، عنوان کرد: طی دهه گذشته با افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان توجه به این شرکت‌ها و محصولات آنها بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است. در کشورهای پیشرفته سهم شرکت‌های دانش بنیان در میزان تولید ناخالص ملی بسیار زیاد است در حالی که این میزان در کشور بسیار کم است.

این نماینده مجلس اظهار کرد: خوشبختانه ایراداتی که از طرف شورای نگهبان بر قوانین تسهیل فضای کسب و کار و صدور مجوزها وجود داشت، برطرف شد. این قانون یک قانون مترقی برای جلوگیری از رانت‌ها و محدودیت‌ها است.

وی اعلام کرد: مجلس تسهیل فرآیند صدور مجوزها از طریق پنجره واحد و الکترونیکی کردن روندها و همچنین افزایش ظرفیت برخی رشته‌ها را در دستور کار خود قرار داده است. با توجه به این که در روند تصویب این قانون اندکی تعلل شده ولی امیدواریم به زودی به مرحله اجرا برسد.

وی ادامه داد: همچنین در کمیسیون عمران تدوین قوانینی از جمله لایحه مشارکت عمومی و خصوصی با جدیت دنبال می‌شود. البته این قوانین به شکل مستقیم در ارتباط با شرکت های دانش بنیان نیست اما یکی از راه‌های استفاده بیشتر از ظرفیت این شرکت‌ها است.

یوسفی افزود: با واگذاری پروژه‌های ناتمام عمرانی به معنی واقعی گام‌های بزرگی در صنعت ساخت و ساز برداشته می‌شود. باید در حوزه موضوعات عمرانی که پیشران مولد صنعت مثل صنعت ساخت و ساز است از تجربه شرکت‌های دانش بنیان استفاده شود.

عضو کمیسیون عمران بیان کرد: تکنولوژی شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه ساخت و ساز باعث ‌کاهش هزینه و افزایش عمر ساختمان می‌شود. هم اکنون با حمایت از انبوه‌سازان و صنعتی‌سازی شرکت‌های دانش بنیان می‌توان از پتانسیل این شرکت‌ها در صنعت ساخت و ساز استفاده کرد.

کد خبر 18287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =