جهان با کمبود محصولات غذایی پرفروش مواجه است

شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که طی چند ماه گذشته، بسیاری از مواد غذایی پرفروش به شدت گران شده‌اند و یا پیدا کردن آن‌ها سخت شده است و کسب و کارها برای یافتن جایگزین آن‌ها برای ارائه به مشتریان خود با مشکل مواجه هستند.

به گزارش بیداربورس، شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که طی چند ماه گذشته، بسیاری از مواد غذایی پرفروش به شدت گران شده‌اند و یا پیدا کردن آن‌ها سخت شده است و کسب و کارها برای یافتن جایگزین آن‌ها برای ارائه به مشتریان خود با مشکل مواجه هستند.

این مشکل به زنجیره تامین طولانی در جهان نسبت داده شده است که بسیاری از عوامل مختلف از آب و هوای نامساعد و همه‌گیری کووید-۱۹ گرفته تا تنش‌های ژئوپلیتیکی و افزایش تقاضا، در این بحران دخیل هستند.

در آلمان، مصرف کنندگان برای تهیه نوشیدنی‌ها با کمبود بطری مواجه هستند. در ایالات متحده، خرید پاپ کورن (ذرت بوداده) به یک نگرانی برای علاقه مندان به سینما تبدیل شده است، چرا که کشاورزان در نظر دارند ذرت را به نفع محصولات پرسودتر کنار بگذارند. ظروف پاپ کورن مانند درب، فنجان و کیسه های کاغذی کمیاب شده است.

سبزیجات نیز از این مشکلات در امان نبوده‌اند، به طوری کمبود کاهو در استرالیا رستوران‌های زنجیره‌ای فست‌فودKFC را بر آن داشت تا کلم را در همبرگرهای خود قرار دهد.

در انگلیس، رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد مجبور شدند تا گوجه‌فرنگی را جیره‌بندی کنند و به‌جای دو تکه، یک تکه در ساندویچ‌های خود قرار دهند چرا که هزینه‌های سرسام‌آور گرم‌کردن گلخانه‌ها با گاز موجب کمبود گوجه شده است.

این غول فست فود جهان همچنین مجبور شد فروش سیب زمینی سرخ کرده بزرگ را در چندین کشور به دلیل کندی ارسال و کمبود جهانی سیب زمینی متوقف کند.

در عین حال، طبق گزارش ها، رستوران های KFC سنگاپور سیب زمینی سرخ شده را با وافل هش جایگزین کرده‌اند. در کنیا، کاربران شبکه های اجتماعی خواستار تحریم زنجیره فست فود به دلیل عدم استفاده از سیب زمینی‌های محلی شده‌اند.

کمبود محصولات کشاورزی ژاپن را نیز تحت تأثیر قرار داده است و غذاخوری ها را بر آن داشته تا غذاهای خاصی را از منوی خود حذف کنند.

کد خبر 18291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =