افزایش قیمت نفت در پی الاکلنگ عرضه و تقاضا

قیمت نفت در معاملات روز گذشته، سه‌شنبه، به دلیل تقاضای بالای سوخت در تابستان افزایش یافت، این در حالی است که کاهش عرضه‌ نفت به دلیل تحریم‌های نفتی روسیه پس از تهاجم روسیه به اوکراین، افزایش تقاضا را در پی داشته است.

به گزارش بیدار بورس و به نقل از سی ان بی سی، بهای معاملات آتی نفت برنت در روز گذشته با ۵۲ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش به ۱۱۴ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه رسید. معاملات نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) در ۱۱۰ دلار و ۶۵ سنت بسته شد که رشد ۱.۰۹ دلاری معادل یک درصد را نشان می‌دهد.

هر دو معیار در هفته گذشته، ضرر هفتگی را ثبت کردند: برای WTI این اولین ضرر هفتگی در هشت هفته و برای برنت اولین ضرر در پنج هفته گذشته بود.

این در حالی است که میانگین معاملات ۵۰ روزه معاملات آتی آمریکا به بالاترین حد خود از سال ۲۰۰۸ رسیده و این برای نفت برنت، به بالاترین حد خود از سال ۲۰۱۳ رسیده است.

بنا بر نظرسنجی اولیه رویترز، ذخایر نفت خام و بنزین ایالات متحده احتمالا هفته گذشته کاهش یافته است.

در سمت تقاضا، به گفته تحلیلگر UBS، Giovanni Staunovo ، علیرغم نگرانی‌ها درباره رشد اقتصادی، داده‎‌ها همچنان افزایش تقاضا نفت را نشان می دهد.

انتظار می رود تقاضای نفت با بهره مندی از بازگشایی چین، سفر تابستانی در نیمکره شمالی و گرم شدن هوا در خاورمیانه، افزایش بیشتری یابد. با توجه به عقب ماندگی رشد عرضه، رشد تقاضا در ماه‌های آتی، همچنان انتظار قیمت‌های بالاتر نفت می‌رود.

کاخ سفید از مدیران ارشد شش شرکت نفتی خواسته است تا در نشستی در روز پنجشنبه درباره راه های کاهش قیمت های بالای انرژی گفت‌وگو کنند.

روز دوشنبه، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده گفت که تصمیم توقف مالیات فدرال بنزین، ممکن است این هفته گرفته شود. جانت یلن، وزیر خزانه داری روز دوشنبه گفت که ایالات متحده همچنین در حال مذاکره با کانادا و سایر متحدان برای محدود کردن بیشتر درآمدهای انرژی مسکو با اعمال سقف قیمتی بر نفت روسیه است.

بازار همچنان با افزایش نگرانی از عرضه پس از تحریم‌ها بر محموله‌های نفت از روسیه، دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان، دست و پنجه نرم می‌کند؛ نگرانی‌هایی که بر تولید روسیه به دلیل تحریم‌ها بر تجهیزات مورد نیاز برای تولید، دامن زده است.

این در حالی است که پیش‌نویس سند نشان می‌دهد که رهبران اتحادیه اروپا قصد دارند در نشست این هفته خود با تعهد به کار بیشتر بر روی تحریم‌ها، فشار بر روسیه را حفظ کنند.

ماداوی مهتا، تحلیلگر تحقیقات کالایی در کوتاک سکیوریتیز گفت: «نگرانی‌های عرضه بعید است تا زمانی که راه‌حلی برای جنگ روسیه و اوکراین وجود داشته باشد، یا تا زمانی که شاهد افزایش شدید عرضه از سوی ایالات متحده یا اوپک نباشیم، فروکش کند».

قیمت نفت و طلا در معاملات امروز

به گزارش سی ان بی سی، قیمت نفت برنت در معاملات امروز، چهارشنبه، در ساعت ۸:۰۰ به وقت تهران، با کاهش ۳.۱۵ درصدی در هر بشکه، ۱۱۱.۰۴ دلار معامله شد.

قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، کاهش ۳.۵ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۱۰۵ دلار و ۶۸ سنت معامله شد.

طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، کاهش ۰.۴۸ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۸۳۰ دلار معامله شد.

نقره نیز با کاهش ۰.۲۹ درصدی، ۲۱ هزار و ۴۱۵ دلار معامله شد.

مس با کاهش ۱.۴۵ مواجه شد و ۳ هزار و ۹۷۸ دلار قیمت خورد.

کد خبر 18322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =