واکنش ۲ نماینده مجلس به استیضاح وزیر صمت

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به طرح استیضاح وزیر صمت با تاکید براینکه تغییر دائمی مدیریت کلان یک وزارت خانه سهم مهلکی برای آن وزارتخانه است ، گفت: باید به آقای فاطمی امین فرصت لازم برای اجرای برنامه های خود داد.

به گزارش بیداربورس، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه  تغییر دائمی مدیریت کلان یک وزارت خانه سهم مهلکی برای آن وزارتخانه است ، گفت: باید به آقای فاطمی امین فرصت لازم برای اجرای برنامه های خود داد ، کما اینکه در بدو ورود به این وزارتخانه  ، با تدبیر  در مهار قیمت فولاد و سیمان  در بازار اقدامات خوبی را انجام داده است .

میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح استیضاح فاطمی امین وزیر صمت  با بیان اینکه یکی از عافیت های وزارت صمت در دولت قبلی این بود که وزیر صمت  ثبات  و کاربری نداشت، گفت: متاسفانه در دولت قبلی 5 وزیر و سرپرست تغییر  کرد و این اقدام ،  در وزارتخانه ی سنگینی مانند صمت از نظر مدیریتی مانند سهم عمل کرد.

وی افزود: یک وزیر تا بخواهد استقرار یابد و نیروها ی خود را ساماندهی  و به محض اجرای ، برنامه های کنار برود هیچ کاری نخواهد داشت و به  همین منوال نیز نفر بعدی با یک تنش دچار سردرگمی خواهد شد و این بزرگترین ضربه یک وزارتخانه خواهد بود.

نمایندگان مجلس باید به وزیر صمت برای اجزای برنامه های خود زمان بدهند

میرزایی با اشاره به اینکه نمایندگانی که به اقای فاطمی امین رای اعتماد داده اند باید به او برای اجرای برنامه های خود زمان بدهند ، گفت: به عنوان مثال وزیر صمت در ابتدا برای ساماندهی بازار خودرو حداقل دو سال زمان خواسته ولی هنوز یکسال است که در این سمت قرار گرفته اند ،بنابراین نمایندگان باید به ایشان اعتماد و به او   فرصت کافی برای اجرا بدهند، اما در صورت عدم انجام تعهدات خود مجلس می تواند برای ترمیم و اصلاح اقدامات لازم را مقتضی کند.

تغییر دائمی مدیریت کلان یک وزارت خانه سهم مهلکی برای آن وزارتخانه است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید براینکه  تغییر دائمی مدیریت کلان یک وزارت خانه سهم مهلکی برای آن وزارتخانه است ، گفت: باید به آقای فاطمی امین این فرصت را داد کما اینکه در بدو ورود خود به این وزارتخانه  ، با تدبیر  در مهار قیمت فولاد و سیمان و ثبات قیمت آنها  در بازار اقدامات خوبی را انجام داده است .
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان  اینکه  مشکلات خودرو برای دیروز نیست بلکه این مشکلات سی چهل ساله است، گفت: وزیر صمت بزاس ساماندهی این مشکل تنها دو سال فرصت خواسته اند در حالی که هنوز 9 ماه زمان باقی مانده، بنابراین باید فرصت داد تا این مار را ساماندهی کند.

گزارش  وزیر صمت به مجلس شورای اسلامی منطقی و قابل دفاع است

وی در ادامه دو گزارش  وزیر صمت به مجلس شورای اسلامی را منطقی دانست و گفت: این گزارشات از لحاظ نظری و منطقی درست و قابل دفاع است اما باید دید در مقابل عمل هم توانایی اجرا را داشته باشد .

استیضاح وزیر صمت به صلاح کشور نیست

نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه باید ابهامات ‌ پیش آمده برای  همکاران ما در مجلس شورای اسلامی  رفع شود، گفت: استیضاح با هدف کمک و گره گشایی و مشخص شدن زوایای پنهان مشکلات کار خوبی است اما اینکه وزیر استیضاح و از گردونه  کار خارج شود به صلاح کشور نیست.

 علیرضا نظری نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح استیضاح وزیر صمت با بیان اینکه این موضوع از اواخر سال گذشته در رابطه با سوال از وزیر صمت با محوریت صنعت خودروسازی مطرح شد، گفت: با گذشت زمان اکنون این موضوع در این روزها اعلام وصول و در صحن مجلس مطرح و در دستور کمیسیون صنایع قرار گرفته اما تعدادی از نمایندگان امضا های خود را پس گرفته اند و ممکن است این موضوع  با به حدانتصاب نرسیدن امضاها منتفی شود.

فرایند حرکت در حوزه صنعت خودرو یک فرایند مثبت است

وی با بیان اینکه سوال پرسیدن از وزرا حق طبیعی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است ، گفت: اما بنده به عنوان نماینده مجلس یازدهم با طرح استیضاح وزیر صمت مخالف هستیم ،  نمی گویم این وزارتخانه مشکلات ندارد اما واقعیت امر این است که فرایند حرکت در حوزه صنعت خودرو یک فرایند مثبت است به این معنا که به تولید پایدار در هر دو شرکت ایران خودرو و سایپا منتهی شده است.
نظری در ادامه گفت: علی رغم اینکه زیر ساخت های لازم مانندپرس، رنگ، گیربوکس و واردات 25 درصدی قطعات خودرو برای تولید در این بخش ها روند یکسانی ندارند  اما می توان گفت عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه خودرو مثبت است اما تا حد مطلوب فاصله دارد.

کاهش دو سوم خودرو های پارکینگی در کشور

وی افزود: از اواخر دولت گذشته تا کنون دو سوم خودروهای پارکینگی کاهش یافته و این نشان از تلاش قابل قبول وزارت صنعت ، معدن و تجارت است.

استیضاح وزیر صمت به صلاح کشور نیست

نظری با اشاره به اینکه باید ابهامات ‌ پیش آمده برای  همکاران ما در مجلس شورای اسلامی  رفع شود، گفت: استیضاح با هدف کمک و گره گشایی و مشخص شدن زوایای پنهان مشکلات کار خوبی است اما اینکه وزیر استیضاح و از گردونه  کار خارج شود به صلاح کشور نیست.

وی افزود: ما در دولت های یازدهم و دوازدهم شاهد جابجای چندین وزیر و سرپرست در وزارت صمت بودیم و بی ثبات ترین وزارتخانه در دولت های قبل بوده به همین جهت آسیب های را به این وزارتخانه وارد کرد، بنابراین باید با اعتماد به اقای فاطمی امین کنم کنیم نا بتواند کار خود را پیش ببرد.

نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی  گفت: وزیر صمت در ادامه راه  و در گزارشاتی که به صورت دوره های سه ماه و فصلی منعکس می کند بیلان مثبتی از روند  کار  در صنعت  خودرو سازی ارایه دهد .

نظری در ادامه با تاکید براینکه باید در صنعت خودرو از لحاظ کمی ( افزایش سقف تولید ) و ارتقا  کیفیت و استاندارد سازی در تولید اقدام شود، گفت: وزیر صمت باید در بحث  مدیریت بازار و کنترل قیمت به وعده های خود در ماهای آینده عمل کرده تا نگرانی نمایندگان رفع شود.

کد خبر 18343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =