مجلس با کلیات طرح تغییر سال مالی موافقت کرد

با رای نمایندگان مجلس، کلیات طرح تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارائی‌های سرمایه ای و مالی سال ۱۴۰۰ کل کشور تصویب شد.

به گزارش بیدار بورس، در جلسه علنی امروز چهارشنبه(۱ تیر) نمایندگان مجلس با کلیات طرح تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارائیهای سرمایه ای و مالی سال ۱۴۰۰ کل کشور با ۱۸۰ رای موافق، ۱۹ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند.

بررسی جزییات این طرح به جلسه بعدی مجلس موکول شد که در صورت تصویب جزییات، ‫مهلت جذب اعتبارات تملک دارائیهای سرمایه ای و مالی قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور اعم از وجوه نقد و اوراق بهادار(اسناد خزانه، اوراق مشارکت و سایر اسناد مالی اسلامی) تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۱ تمدید می گردد. ‬

‫مانده وجوه مصرف نشده اعتبارات فوق الذکر حداکثر تا دهم مهرماه سال ۱۴۰۱ به خزانه داری کل کشور واریز می شود. مهلت ارسال صورتحساب دریافت و پرداخت نهائی نیز تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۱تعیین می شود‬.

در جریان بررسی این طرح محمدحسین فرهنگی در تذکر آیین نامه ای با استناد به تبصره ۲ ماده ۱۴۳ آیین نامه داخلی مجلس گفت: گزارش دوفوریتی تغییر سال مالی که در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ تصویب شده بود، در دستور کار قرار گرفت.

محمد حسین فرهنگی گفت: متن گزارش کمیسیون برنامه و بودجه آمد، همکاران محترم نیز نظر خود را به آن گزارش ارائه کردند و حتی سامانه برای کلیات باز شد و افراد برای مخالفت و موافقت ثبت نام کردند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: از روز گذشته این متن به کل تغییر کرد و این تغییر در سیستم ایجاد شد، با توجه به تبصره ۲ ماده ۱۴۳ این امکان وجود ندارد بعد از اینکه گزارش کمیسیون در دستور قرار گرفت، کمیسیون آن را تغییر دهد، چرا که کمیسیون تماماً آن را تغییر داده و بحث دائمی را به بحث موضوع یکساله تبدیل کرده است. بنده نه مخالف این موضوع هستم و نه آن موضوعی که اول بیان شد، اما با توجه به مواردی که بیان شد تبصره مذکور در مورد گزارش کمیسیون که می خواهیم وارد آن شویم رعایت نشده است.

محمدباقر قالیباف که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: تذکر شما درست و وارد است، اما چون  حاجی بابایی آمدند و در این خصوص صحبت شد و کمیسیون برنامه و بودجه اعتقاد داشت که در این بخشِ یک ساله و همیشگی اشتباهی صورت گرفته است که درخواست کردند این موضوع مجدد به کمیسیون بازگردد، ما این موضوع را در هیات رئیسه بررسی کردیم و موافقت شد که این موضوع به کمیسیون بازگردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بنابراین باید گفت سیستم بارگذاری باید به گونه ای باشد که ۱۲ ساعت فرصت برای ارائه پیشنهاد نمایندگان وجود داشته باشد که از روز گذشته تا به امروز که این بحث می خواهد مطرح شود، ۱۲ ساعت فرصت ارائه پیشنهادات نیز لحاظ شده است.

کد خبر 18350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =