جزئیات طرح هوشمندسازی نان اعلام شد

معاون وزیر کشاورزی ضمن تشریح جزئیات طرح هوشمندسازی نان تولیدکنندگان در رابطه با فرآیند خرید نان توضیحاتی ارائه کرد و از اجرای سراسری تا پایان تیر خبر داد.

به گزارش بیداربورس، محمد قربانی در خصوص جزئیات کارت نان گفت: اجرای طرح هوشمندسازی نان به‌صورت آزمایشی در زنجان ‌آغاز شد تا آسیب‌ها و خلأهایی که ممکن بود وجود داشته باشد حل شود. همچنین مسئولان بتوانند زیرساخت‌های اطلاعاتی ایجاد کنند و با پیوست اجتماعی، توجیه نانوایی‌ها و بحث‌های فنی کار را پیش ببرند زیرا این طرح نیازمند کارتخوان هوشمند است.

وی افزود: فرآیند خرید نان مانند سابق بوده یعنی خریدار کارت می‌کشد، تعداد قرص نان موردنیاز و پلاستیک را انتخاب و پرداخت از کارت بانکی انجام می‌شود. این طرح در زنجان، قزوین، چهارمحال و بختیاری، فارس و تهران و چند شهر دیگر اجرا شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان تیر این طرح در سراسر ایران عملی شود.

قربانی ادامه داد: در کل برای این طرح به ۸۳‌ هزار دستگاه کارتخوان نیاز است. اتصال در برخی نانوایی شروع شده و در تهران نیز حدود ۹‌ هزار کارتخوان به نانوایی‌ها داده شده است. خرید نان از کارت بانکی انجام می‌شود که به کدملی متصل است و هیچ کارت دیگری صادر نمی‌شود. همچنین مقداری از هزینه نان از حساب خریدار کسر می‌شود و مابقی نیز از حساب سایه پرداخت و به حساب نانوایی‌ها واریز می‌شود.

کد خبر 18361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =