مالکان در صورت عدم ثبت اطلاعات خرید و فروش و اجاره دچار مشکل می شوند

وزیر راه از تشکیل ستاد حل مشکلات مسکن و ساماندهی بازار اجاره خبر داد و گفت: عدم ثبت اطلاعات خرید و فروش و اجاره در سامانه املاک و اسکان، مشکلاتی را برای مالکان ایجاد خواهد کرد.

به گزارش بیداربورس، رستم قاسمی در حاشیه جلسه با شهردار تهران از تشکیل ستاد حل مشکلات مسکن و ساماندهی بازار اجاره بین وزارت راه و شهرداری تهران خبر داد و گفت: وظیفه این ستاد اجرای مصوبات سران سه قوه برای ساماندهی بازار مسکن و افرادی خواهان اجاره‌ نامه جدید است.

وی ادامه داد: پیشنهادات وزارت راه درخصوص ساماندهی بازار مسکن در جلسه هیئت دولت ارایه و انتظار می رود با ایجاد ساز و کاری بتوان بازار مسکن را کنترل کرد. همچنین همه معاملات مسکن واجد کد رهگیری بوده و باید در سامانه املاک و اسکان ثبت شود. تکمیل اطلاعات این امکان را به وزارت راه  می‌دهد که املاک متعلق به چه کسی است و چه شرایطی دارد و با چه قیمتی می‌تواند اجاره و خرید و فروش شود. بنابراین عدم ثبت اطلاعات خرید و فروش و اجاره در سامانه املاک و اسکان، مشکلاتی را برای صاحبخانه‌ها ایجاد خواهد کرد.

قاسمی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن نیز افزایش خودمالکی مورد توجه قرار گرفت و در بسیاری از شهرها که مشکل زمین نیست مردم در خانه‌های یک طبقه زندگی می‌کنند و تراکم افزایش نمی‌یابد.

کد خبر 18365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =