به رکود رسیدیم

شاخص کل هفته اخیر را با یک میلیون و 564هزار واحد آغاز و در نهایت به یک میلیون و 533هزار واحد کاهش یافت. هم‌وزن در همین جهت حرکت کرد و از 429هزار واحد به 422هزار واحد کاهش یافت.

به گزارش بیداربورس، ارزش معاملات به طور میانگین در پنج روز اخیر 5.6 همت بود که نسبت به میانگین چهار هفته گذشته 400میلیارد تومان کمتر است همچنین محاسبه ارزش معاملات خرد نشان می‌دهد که ارزش معاملات در پنج روز معاملاتی هفته اخیر 3.7همت الی 4.5همت بوده است. در هر پنج روز معاملاتی شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم که 292میلیارد تومان الی 747میلیارد تومان به صورت روزانه بوده است و با این اوصاف در وضعیت رکود در بازار به سر می‌بریم.

رقابت برابر خریداران و فروشندگان

نمودار بالا که برگفته از سایت تریدرآرنا است، بر روی نمودار میانگین متحرک نمایی 10، 20 و 50 روزه ترسیم شده است، اما در زیر نمودار میانگین 50 روزه سرانه خرید و فروش ترسیم شده است که نکته جالبی را نشان می‌دهد؛ آن هم این است که سرانه خرید و فروش در چند ماه گذشته آنقدر به همدیگر نزدیک شده‌اند که بعد از مدت‌ها میانگین 50 روز اخیر سرانه خرید توانست از میانگین فروش پیشی بگیرد. شاید این نمودار را هم اینگونه بتوان تفسیر کرد که رکود ناشی از فرار سرمایه از بازار و تنها تریدهای روزانه سرمایه‌گذاران همیشگی بازار منجر به رقابت برابر بین یکدیگر شده است.

کد خبر 18377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =