درخواست ۱۵ سازمان آمریکایی از بایدن برای حفظ برجام

بیش از ۱۰ سازمان آمریکایی در نامه‌ای از رئیس جمهور کشورشان خواستند که "از خود رهبری و شجاعت سیاسی نشان دهد" و مانع نابودی توافق هسته‌ای با ایران شود.

به گزارش بیدار بورس، ۱۵ سازمان آمریکایی روز جمعه در نامه‌ای خطاب به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نسبت به از دست رفتن فرصت نجات توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ و آنچه کاهش همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواندند، ابراز نگرانی کردند و خواستار حفظ این توافق شدند.

این سازمان‌ها در نامه خود با اشاره به خاموش کردن ۲۷ دوربین نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تاسیسات هسته‌ای ایران آورده‌اند: حیرت‌آور است که او (جو بایدن) اجازه می‌دهد سیاست داخلی مانع از احیای توافقی شود که هدف آن منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است.

این ۱۵ سازمان که شامل J Street، Indivisible و Quincy Institute for Responsible Statecraft و شورای ملی ایرانیان آمریکا هستند در ادامه افزودند: رئیس جمهور بایدن و بسیاری از مقامات ارشد دولتش پیشتر اعلام کرده‌اند که خروج ترامپ از توافق یک فاجعه بوده است. برخی از این مقامات همچنین خاطرنشان کرده‌اند که مخالفان توافق، ترامپ را تحت فشار قرار دادند تا قرص‌های سمی سیاسی داخلی ایجاد کند - همچون قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست گروه‌های تروریستی - با این هدف که کار را برای هر ورود مجدد هر جانشینی به این توافق دشوار کند.

در ادامه این نامه آمده است: به همین دلیل، بیش از پیش گیج کننده است که دولت شما اجازه داده است که این حرکت سیاسی مانع از احیای حیاتی و استراتژیک برجام شود. در نهایت، بایدن مسئول شکست برجام خواهد بود، چراکه این تنها راهی دیگر برای دو برابر کردن استراتژی فشار حداکثری ترامپ است که آن را "زخم وارد شده از طرف خود" خواندند و (در صورت ادامه) در دولت شما نیز همین‌گونه خواهد بود. سپس ایران توانمندی‌های هسته‌ای خود را افزایش خواهد داد و ما به جنگ با ایران نزدیک‌تر خواهیم شد.

این سازمان‌ها در پایان خاطر نشان کردند: آقای رئیس جمهور، این در حیطه قدرت شما و این مسئولیت شماست که از این فاجعه جلوگیری کنید و اقدامات لازم برای احیای برجام را به کار گیرید. ما به‌طور قوی از شما می خواهیم که این رهبری را از خود نشان دهید.

کد خبر 18414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =