امیرعبداللهیان: آمادگی داریم مذاکرات را از سر بگیریم

وزیر امور خارجه گفت: به مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کردیم ما آمادگی داریم در روزهای آینده مذاکرات را از سر بگیریم.

به گزارش بیدار بورس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان درنشست خبری با «جوزپ بورل» مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: گفتگوهای مفصل عمیق و دقیقی را در خصوص مطالبات جمهوری اسلامی ایران داشتیم و به آقای بورل تاکید کردیم ما آمادگی داریم در روزهای آینده مذاکرات را از سر بگیریم.

وی افزود: برای جمهوری اسلامی ایران نفع کامل اقتصادی از توافقی که در سال ۲۰۱۵ حاصل شد، مهم است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه امروز گفتگو های طولانی و مثبتی را در خصوص همکاری‌های جامع جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا داشتیم، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال روابط متوازن با جهان است و در یک سیاست خارجی متوازن، اروپا از جایگاه مهمی برخوردار است.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: گسترش روابط با اروپا در اولویت های ما قرار دارد.

وی گفت: سطح روابط و مناسبات تجاری دو کشور، در ظرفیت‌های موجود بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اروپایی نیست و امیدوار هستیم در روابط دوجانبه و گفتگوهای دوجانبه با کشورهای اروپایی شاهد توسعه و پیشرفت مناسبات باشیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: ایران در برابر اقدامات محرک صهیونیست‌ها علیه برنامه هسته‌ای خود «دست بسته» نخواهد ماند.

امیرعبداللهیان افزود: از جمله موضوعات مورد بررسی ما همکاری در حوزه انرژی، مبارزه با تروریسم و تداوم مبارزه با مواد مخدر و بحث مهاجرت بود. برخی مباحث کنسولی و مطالبات ایران نسبت به هموطنان ما در بخش‌هایی از اروپا در این گفتگوها مورد توجه قرار گرفت.

مذاکرات درباره برجام در روزهای آتی از سر گرفته می‌شود

به گزارش مهر، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان نشست خبری با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، گفت: سفر من تمام نشده است و امروز عصر جلسات دیگری خواهم داشت. هدف اصلی این بود که این بن بست را بشکنم و تنش ها در خصوص مذاکرات برجام کم شود.

وی افزود: قرار است از روزهای آتی مذاکرات را از سر بگیریم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: اجازه دهید که یادآوری کنم به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات برجام در ماه مارس، پیشنهاد کردم مذاکرات متوقف شود؛ برای اینکه یک متنی داشتیم و تعدادی سوالات کوچک که باید پاسخ آن را ایران و آمریکا می‌دادند و بقیه‌ی کشورها کار خود را انجام داده بودند.

بورل افزود: قرار نبود که این توقف سه ماه بشود و حالا این وقفه باید شکسته شود. امروز خیلی خوشحال هستم و از تصمیم آقای وزیر تشکر می کنم. ما هم این تصمیم را در ایران گرفتیم که مذاکرات از سر گرفته خواهد شد و این تصمیمی است که در تهران و واشنگتن گرفته شده است.

وی تاکید کرد:  الان ما در دنیای متفاوتی زندگی می‌کنیم، از ماه فوریه در یک دنیای دیگری زندگی می‌کنیم. ۴ ماه میش روسیه یک تهاجم بی‌رحمانه را به اوکراین آغاز کرد.  

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: کشورها دستخوش تغییراتی شدند و در چنین فضایی این توافق تاریخی ما اگر به نتیجه برسد، اهمیت آن بیش از پیش خواهد بود. دنیا به دنبال ثبات و امنیت است.

کد خبر 18416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =