تصمیمی برای جبران زیان سرمایه گذاران صندوق پالایشی نیست

نماینده مدیر صندوق پالایشی یکم با اعلام اینکه فعلا" هیچ تصمیمی برای جبران زیان سرمایه گذاران این صندوق نشده، گفت: هر واحد صندوق ۳۶ درصد کمتر و با ۷۵۰۰ تومان معامله می شود.

به گزارش بیدار بورس، داود رزاقی در واکنش به درخواست دارندگان صندوق پالایشی و دارایی یکم برای جبران ضرر و عدم تحقق وعده مجید عشقی رئیس سازمان بورس مبنی بر برگشت ارزش ذاتی تا آخر سال گذشته و بالاتکلیفی تغییر اساسنامه این دو صندوق در هیأت وزیران و زیان ۵۰ درصدی صندوق پالایش یکم به فارس گفت: خرید واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها از جمله پالایشی یکم همراه با سود و زیان است.

وی ادامه داد: ارزش روز دیروز هر واحد این صندوق (شامل سهام چهار پالایشگاه تهران، تبریز، اصفهان و بندرعباس)، ۱۱.۶ هزار تومان اما هر واحد آن ۳۶ درصد کمتر و با ۷۵۰۰ تومان و با ۶۴ درصد NAV (خالص ارزش روز) خرید و فروش می‌شود.

وی افزود: دولت اسفند سال گذشته برای جبران بخشی از زیان خریداران پالایشی یکم به ازای هر واحد ۶۰۰ تومان سود واریز کرد و به جز آن هیچ مورد خاصی برای جبران زیان دارندگان این واحدها ابلاغ نشده اند.

به گفته رزاقی، تصمیم‌گیران صندوق پالایشی یکم ارکان بالادستی مانند شرکت ملی پالایش و پخش، وزارت اقتصاد، سازمان بورس و سازمان خصوصی‌سازی هستند.

کد خبر 18441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =