واریز سودهای سنواتی در دستور کار است

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، از واریز حق رسوب شده 2 میلیون 900 هزار سهامدار تا پایان خرداد 1401 خبرداد.

به گزارش بیداربورس، بنابراعلام این شرکت از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد، بیش از 400 میلیارد تومان از 44 شرکت دریافت و به حساب مردم واریز شده است.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار که از این حق با عنوان حق الناس یاد کرده، از ابتدای روزی که بر صندلی این سازمان تکیه زد، پرداخت سود سنواتی مردم را حق آنها دانست و قول داد در سال جاری این سود از طریق سجام پرداخت شود.
وعده ای که در راستای دیگر قول های مجید عشقی از جمله، افزایش عمق مظنه، تصحیح نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها، رونمایی از سامانه هوشمند پایش و نظارت، درگاه صدور مجوزها، سامانه سوت زنی بازار سرمایه و ... روی زمین نماند و عملی شد.

اگرچه از میزان سودهای رسوبی شرکت ها در سنوات گذشته اطلاعات دقیقی در دسترس نیست، اما اطلاعات آخرین صورت های مالی شرکت ها در سامانه کدال نشان می دهد بیش از 27 هزار میلیارد تومان سود مجامع سهامداران طی سال های گذشته در شرکت ها رسوب کرده است که حالا از طریق سامانه سجام www.sejam.ir بدون نیاز به مراجعه به بانک پرداخت می شود.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در واکنش به این اقدام گفت: اینگونه اقدامات از طرف سازمان بورس و اوراق بهادار به تسهیل روابط سهامداران و شرکت ها و همچنین کارآمدی و اعتماد بیشتر به بازار سرمایه کمک می کند.

خبرنگار: راضیه عموزاد 

کد خبر 18443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =