راهبردهای وزارت صنعت برای خودروسازان اعلام شد

معاون امور حمل‌ و نقل وزارت صنعت، راهبردهای خودروسازان را ارتقای هم‌افزایی شرکت ها، استفاده از پلتفرم‌های کمتر و تولید زیادتر داخلی، واردات و ... اعلام کرد.

به گزارش بیدار بورس، منوچهر منطقی در خصوص سیاست‌ها و راهبردهای وزارت صنعت در حوزه خودرو گفت: یکی از سیاست‌ها، استفاده از پلتفرم‌های کمتر همراه با تیراژ تولید بالاتر خودرو است. ایران‌ خودرو پلتفرم‌های متعددی در اختیار دارد اما در سایپا پلتفرم‌های قابل توسعه فقط به کوئیک و شاهین محدود می‌شود.

وی افزود: یکی از اشتباهات صنعت خودروسازی این است که برای دهک‌های پایین و متوسط که ۴۵ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند خودرو ندارد. برای این قشر جامعه می‌توان به تولید خودروهای اقتصادی ۶ تا ۸ هزار دلاری پرداخت که البته با مفاهیم جدیدی که در ادبیات مهندسی خودرو در جهان شکل گرفته، خودروهای با کیفیت پایین نیستند. پلتفرم ال۹۰ که مردم از کیفیت آن راضی بودند کنار گذاشته شده و می‌تواند ۲۵ درصد نیازهای جامعه را تامین کند.

منطقی ادامه داد: یکی از راهبردها برای تنظیم بازار، واردات خودرو است. ارتقای هم‌افزایی بین خودروسازان داخلی در فعالیت‌های بالادستی سیاست دیگری است که دنبال می‌شود. بطور متوسط خودروسازان جهانی ۷۰ درصد امور را بصورت مشترک انجام می‌دهند و تنها در مواردی همچون قطعه‌ سازی، تولید و تحقیق و توسعه بصورت مجزا عمل می‌کنند. برقی سازی، انتقال‌پذیری خودرو، خودران ها و صورت‌های نوین حمل‌ و نقل اشتراکی، فناوری‌های تحول‌ آفرین در صنعت خودرو محسوب می‌شوند که نباید و نمی‌توان از نظر دور داشت.

کد خبر 18448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =