بورس سیاست‌زده

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به نامشخص بودن مذاکرات برجامی و نرخ دلار در خصوص روند بازار گفت: بورس ایران با روند سیاسی موازی گام برمیدارد.

محمد عشریه، کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند بورس در روزهای اخیر با تاکید براهمیت اتفاقات سیاسی در بازار، به بیدار بورس، گفت: بازار سرمایه از یک سو نگران تصمیمات سیاسی و کلان اقتصادی است و از سوی دیگر چشم به نتیجه مذاکرات برجامی و به تبع آن نرخ دلار دوخته است.

ریزش دلار، زمینه ساز شوک منفی بازار نیست

وی درپاسخ به تاثیر روند کاهشی نرخ دلار در بازار نزولی این روزها، گفت: ریزش ۲۰۰- ۳۰۰ تومانی دلار در روزهای اخیر به قدری در مقابل رشد این ارز ناچیز به شمار میآید که نمیتواند تاثیر بالایی بر بورس بگذارد.

عشریه ادامه داد: البته نکته مهم این است که دلار تاثیرگذار در بورس، دلار نیمایی است نه دلار آزاد. بنابراین نوسانات اندک در بازار آزاد دلار نمیتواند، زمینه ساز شوک منفی دیروز و امروز شاخص کل بورس شود.

درجا زدن شاخص در محدوده مقاومتی

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به درجا زدن شاخص کل در محدود ۱.۵۰۰ الی ۱.۶۰۰ هزار واحدی بیان کرد: شاخص در محدوده مقاومتی خود قرار دارد و به نظر میرسد تازمانیکه شفاف‌سازی درستی در خصوص برجام اتفاق نیفتد، سرمایه‌گذاران همین روند محتاطانه خود را ادامه دهند.

وی افزود: با این حال شرایط بازار در گرو اخبار و سیگنال‌های برجام است و این اتفاقات در نهایت میتواند روند بازار را مشخص کند. در این صورت تا زمانیکه اخبار رسمی نشده و دلار به ثبات نرسد، شاخص در همین محدوده فعلی درجا میزند.

ارزمحورها در شرایط مطلوب سودآوری

وی صنایع ارز محور که دارای پیشینه سود آوری مطلوبی هم هستند را جز صنایع پرپتانسیل در این روزها دانست و تصریح کرد: اگرچه این صنایع در شرایط مطلوبی از نظر سودآوری قراردارند اما تا قطعی نشدن برجام و نرخ دلار باز هم نمیتوان گفت، در شرایط کنونی، بازار به چه سمتی میرود.

عشریه در نهایت نرخ دلار را برای کوتاه مدت در بازه ۲۹ تا ۳۲ هزار تومان پیشبینی کرد.

کد خبر 18468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =