۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷
نرخ بیکاری ژاپن صعودی شد

دولت ژاپن اعلام کرد که نرخ بیکاری این کشور در ماه مه به ۲.۶ درصد افزایش یافت و این رقم برای اولین بار در چهار ماه گذشته رکورد زد.

به گزارش بیداربورس به نقل از ژاپن نیوز، وزارت امور داخلی و ارتباطات ژاپن اعلام کرد: از ماه قبل، نرخ بیکاری از ۲.۵ به ۲.۶ درصد افزایش یافت، زیرا افراد بیشتری در میان اثر کاهنده همه‌گیری کووید-۱۹ بر نیروی کار، مشاغل را ترک کردند تا به دنبال مشاغل بهتر بگردند.

در همین حال، وزارت بهداشت، کار و رفاه گزارش کرد که نسبت دسترسی به مشاغل نسبت به ماه قبل ۰.۰۱ واحد افزایش یافته که نشان‌دهنده بهبود برای پنجمین ماه متوالی است. این معادل وجود ۱۲۴ فرصت شغلی برای هر ۱۰۰ نفری است که به دنبال کار هستند.

بر اساس داده‌های تنظیم فصلی اداره آمار، در ماه مه تعداد کل افراد بیکار به ۱.۸۰ میلیون نفر رسید که ۴۰هزار نفر نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

مجموع افرادی که از روی میل شخصی شغل خود را ترک کردند، ۷۹۰ هزار نفر بود که ۸.۲ درصد نسبت به ماه قبل افزایش داشت؛ در حالی که تعداد جویندگان کار جدید نسبت به ماه قبل ثابت ماند و ۴۶۰ هزار نفر بود.

اداره آمار گفت که افراد دارای شغل در مجموع به ۶۷.۲۴ میلیون نفر رسیدند که ۱۴۰ هزار نفر کاهش نسبت به آوریل بر اساس فصل تعدیل شده است.

کد خبر 18736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =