مجلس با سیگنال‌فروشان برخورد کند

مجلس و سازمان بورس مکلف‌اند برای اشخاص سیگنال‌دهنده جرائم سنگین یا سازوکارهایی را در نظر گیرد تا اگر شخص یا شرکتی اقدام به سیگنال‌دهی‌ کرد با او به جدیت برخورد شود.

فرهاد رمضان در گفت‌وگو با خبرنگار بیداربورس دررابطه با تاثیرات افشای اطلاعات نهانی و سیگنال فروشی بر بدنه بازارسهام، اظهارکرد: فروش سیگنال را نمی‌توان با ارائه اطلاعات نهانی یکی دانست زیرا در برخی اوقات سیگنال فروشی محتمل بر دانستن اطلاعات است.

این کارشناس بازارسرمایه با بیان اینکه گروهی در بازار سرمایه هستند که متاسفانه با استفاده از سیگنال فروشی در بستر فضای مجازی جریانات متعددی را اعم از مثبت یا منفی در خصوص یک سهم ایجاد می‌کنند، گفت: به طور مثال زمانی که یک سهم ارزشمند است و این  اشخاص می‌خواهند آن را در قیمت پایین‌تر خریداری کنند جو منفی علیه سهم راه انداخته و پس از خریداری آن در قیمت پایین، با تبلیغات مثبت قیمت سهم را به منظور کسب سود افزایش می‌دهند.

جرایم سنگین برای سیگنال‌فروشان

فرهاد رمضان بیان کرد: مجلس و سازمان بورس مکلف اند برای اشخاص سیگنال‌دهنده جرائم سنگین یا سازوکارهایی را در نظر گیرد تا اگر شخص یا شرکتی اقدام به سیگنال‌دهی‌ کرد با او به جدیت برخورد شود، چون گاهی سیگنال‌دهی به علت تشکیل حباب‌ زیان سهامدار را در بلندمدت به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: باتوجه به گسترش معاملات بازارسرمایه طی چند سال اخیر قاعدتا باید قوانین و آیین‌نامه‌ها نیز مطابق با چنین مسئله‌ای به منظور افزایش کارایی و بازگشت مجدد اعتماد سهامداران بروزرسانی شوند.

حذف حجم مبنا و سهام شناور

این کارشناس ارشد بازارسرمایه همچنین گفت: بازارسرمایه نیازمند بازنگری در حوزه‌ حجم مبنا و سهام شناور نیز است زیرا این مسائل برای بازه کوتاه‌مدت اخذ شدند اما تاکنون ادامه داشته‌اند حال اگر تصمیمات موقتی و گذرای قبلی از بازارسرمایه حذف شوند و قوانین نیز در راستای تعمیق بازار بروزرسانی شود شاهد تزریق مجدد سرمایه به بدنه بازار خواهیم بود.

رمضان افزود: در کنار قوانین بازارسرمایه باید جرائم، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، موارد تعزیری و تدوین اخلاق حرفه‌ای برای فعالان به منظور کاهش نوسانات دیده شود.

خبرنگار: راضیه عموزاد 

منبع: بیدار بورس
کد خبر 18872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =