کتاب «اختیار معامله» به کتابخانه سازمان بورس رفت

تمرکز اصلی کتاب «اختیار معامله» بر فهم عمیق اختیار معامله به همراه آشنایی با برخی از رایج‌ترین راهبردهای معاملاتی آن است که کمک خواهد کرد تا خواننده بتواند با فراگیری آنها در وضعیت‌های مختلف بازار و بر اساس نیاز خود با انتخاب راهبرد مناسب بازدهی سرمایه‌گذاری را افزایش و ریسک آن را کاهش دهد.

به گزارش بیداربورس، امروزه معاملات اوراق بهادار در بورس های دنیا از حالت سنتی خارج شده و ابزارهای نوین مالی بخش عمده‌ای از معاملات بازار سرمایه را در اختیار خود گرفتند. فقدان این دسته از ابزارها در کشورمان تا مدت ها احساس می شد، اما از سال ۱۳۹۵ به شکل جدی دنبال شده و اکنون اکثر ابزارهای مهم مالی دنیا، در بورس های اوراق بهادار و کالایی کشورمان نیز معامله می شوند. از طرفی با توجه به اینکه سطح سواد مالی در کشورمان پایین است نیاز به دانش و نحوه معامله این ابزارهای به شدت در بازارهای بورس و خارج از بورس احساس می شود.

بازار سرمایه ایران در طول دهه‌های گذشته فراز و نشیب های فراوانی را تجربه کرده است که در این میان ضرورت سرمایه گذاری مبتنی بر دانش و استفاده از ابزارهای مالی نوین به منظور پوشش ریسک سرمایه گذاری را صد چندان کرده است. تمرکز اصلی این کتاب بر فهم عمیق اختیار معامله به همراه آشنایی با برخی از رایج ترین راهبردهای معاملاتی آن است که کمک خواهد کرد تا خواننده بتواند با فراگیری آنها در وضعیت های مختلف بازار و بر اساس نیاز خود با انتخاب راهبرد مناسب بازدهی سرمایه گذاری را افزایش و ریسک آن را کاهش دهد.

کتاب «اختیار معامله» نوشته «مایکل سینسر» ترجمه احمدرضا یزدانیان و بهنام بهزادفر توسط انتشارات دانشگاه خوارزمی در ۴۰۵ صفحه منتشر شده است و به تازگی به مجموعه کتاب‌های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است.

شایان ذکر است، این کتابخانه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت.

ماحصل این تلاش گردآوری بیش از ۶۷۹۴ عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)، ۵۳۴۵ عنوان کتاب فارسی، ۳۰۲۸ عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، ۶۴ عنوان نشریه تخصصی و ۸۴۱۹ عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شده است.

علاقه‌مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می‌توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspxمراجعه و یا با شماره تلفن ۸۴۰۸۳۱۹۱ تماس بگیرند.

آدرس کتابخانه: خیابان حافظ پایین تر از خیابان جمهوری نبش خیابان هاتف ساختمان بورس طبقه ۴.

کد خبر 18900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =