شروط تفکیک وزارت صنعت و تشکیل وزارت بازرگانی از زبان نماینده مجلس

نایب رئیس کمسیون صنایع مجلس با اعلام عدم تایید چند سال گذشته تفکیک وزارت صنعت و تشکیل وزارت بازرگانی، شروطی را اعلام کرد.

به گزارش بیداربورس، علی جدی با اشاره به موضوع تفکیک وزارت صنعت و تشکیل وزارت بازرگانی به تسنیم گفت: اگر با تفکیک وزارت صنعت اشکالی در عرضه و تقاضا ایجاد نشود و متولی بازرگانی هم ایجاد شود، مجلس با این موضوع مشکلی ندارد اما اگر عملکرد دو وزارتخانه به صورت جزیره‌ای باشد، مجلس مخالف است.

وی افزود: وزارت صنعت در چند دهه گذشته ۱۵ بار تفکیک و باز ادغام شده و مسیر شفافی تعیین نشده‌ استد. طرح تفکیک وزارت صنعت چندین بار هم در زمان دولت قبل به مجلس آمد و علی‌رغم اصرار دولت بر این تفکیک از سوی نمایندگان مجلس تایید نشد.

جدی ادامه داد: تولید تعیین کننده است. یعنی اگر تنظیم بازار به صورتی باشد که متولی تولید بتواند واردات و صادرات را تنضیم کند کمتر اشکال پیش می آید اما اگر بین واردات و صادرات و بخش بازرگانی هماهنگی وجود نداشته باشد، تولید آسیب می‌بیند. بنابراین تفکیک وزارت صنعت بدون در نظر گرفتن شروط ، تنها برای دولت بار مالی داشته و بر خلاف برنامه توسعه، سیاست‌های کلی و همچنین کوچک سازی دولت بوده و ممکن است نمایندگان مخالفت‌ کنند.

کد خبر 18917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =