قیر با کیفیت راه توسعه جاده های کشور

رئیس انجمن قیر ایران گفت: راه توسعه از توسعه راه‌ها می‌گذرد و از الزامات توسعه راه ها، داشتن قیر با کیفیت است.

به گزارش بیداربورس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان داود محمدی گفت: ایران اکنون در رتبه چهارم جهان و نخست خاورمیانه از نظر تولید قیر قرار دارد. صادرات این محصول، با ارزآوری سالانه یک و نیم میلیارد دلار، رتبه نهم صادرات کشور را به خود اختصاص داده است. واحدهای فعال با بالاترین استانداردها، قیر خود را تولید می‌کنند و این که امروز ایران رتبه چهارم صادرات قیر را کسب کرده، از بالا بودن کیفیت قیر تولیدی آن منشأ می‌گیرد.

به گفته او، مشتریان بین المللی نیز، به علت کیفیت خوب است که علی رغم تحریم، دست از خرید قیر ایران بر نمی‌دارند، اما اکنون بخشی از ۷۰ واحد تولیدی قیر به علت مشکلات حاکم بر تولید، از مدار خارج و دچار مشکلاتی همچون کمبود نقدینگی و بلوکه شدن سرمایه هایشان شده اند.

رئیس هیئت مدیره انجمن قیر ایران می‌گوید: قرار است نخستین همایش صنعت قیر ایران در هفته صنعت و معدن و در سالروز تاسیس انجمن قیر ایران برگزار شود. این همایش، اولین رویداد در صنعت قیر خواهد بود که قبلاً جایگاه خود و اقدامی که می‌تواند در توسعه داشته باشد را نمود نداده است.

فردا (چهارشنبه، ۱۵ تیر) از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۳:۳۰ بعد از ظهر، نخستین همایش صنعت قیر ایران در مرکز همایش های صدا و سیما با حضور فعالان صنعت قیر، معاونان وزارت نفت و راه و شهرسازی، اساتید دانشگاهی و تحلیلگران اقتصادی برگزار خواهد شد. در این همایش، به علت نقش دانش بنیان‌ها و علم نانو در صنعت قیر، نماینده ستاد نانو ریاست جمهوری و محققان و پژوهشگران دانشگاه علم و صنعت در حوزه شیمی نیز حضور خواهند داشت.

در خلال نخستین همایش صنعت قیر، نمایشگاهی از آخرین دستاوردها و سرمایه گذاری‌های صنعت قیر و همچنین پروژه‌های در دست اجرا و عملکرد پالایشگاه‌های تولیدکننده قیر برگزار می‌شود که در این نمایشگاه، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اقدامات وزارت نفت در حوزه قیر، ستاد نانو ریاست جمهوری نقش علم نانو در صنعت ساختمان و مرکز تحقیقات راه و مسکن وزارت راه و شهرسازی، آخرین اطلاعات در این حوزه را ارائه خواهند کرد.

کد خبر 18940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =