رشد ۴۳ درصدی سود کسرا

شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان در صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ خود که به تازگی در کدال منتشر شده، خبر از رشد ۳۶درصدی سود و ۶۶درصدی این شرکت در حوزه درآمدعملیاتی داد.

به گزارش بیداربورس، شرکت سرامیکهای صنعتی اردکان در سال ۱۳۷۴ با شماره  ۱۲۴۶۲ به ثبت و در سال ۱۳۷۶ به بهره برداری رسید و در همین سال اولین تولید خود را با نام تجاری «AIC» روانه بازار کرد.
این هلدینگ  به عنوان بزرگترین تولید کننده سرامیک‌های مهندسی بر پایه آلومینایی و سیلیکاتی در کشور موفق شد با تولید دانش فنی و تکنولوژی ساخت ضمن حفظ برتری کیفیت تولید، با استفاده از تخصص، تعهد و پشتکار پرسنل خود، ظرفیت انواع تولیدات هلدینگ را به ۱۰۰،۰۰۰ هزار تن  در سال افزایش دهد.

  • مشتریان کسرا چه شرکت‌هایی هستند؟ 

با توجه به تنوع محصولات هلدینگ  ، صنایع مصرف کننده عبارتند از صنایع نفت، گاز و پتروشیمی - صنایع معدنی و فولاد – صنایع کاشی ، سرامیک، چینی ، لعاب ، رنگ و سیمان- صنایع شیمیایی و غذایی - صنایع هوای فشرده – صنایع دیر گداز و...

  • کسرا چه چیزی تولید میکند؟

تولیدات این هلدینگ در فاز اول محصول گلوله‌های سرامیکی آلومینایی مورد مصرف در بالمیل‌های صنعتی (آسیاب‌های صنعتی) و سپس با ایجاد خط تولید لاینرهای آلومینایی بالمیل جهت حفاظت از پوشش فلزی آسیابهای صنعتی نیز تولید شد. پس از تثبیت این دسته از محصولات، استراتژی بعدی هلدینگ به نفوذ در صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی و تولید محصولات خاص سرامیکی جهت رفع نیاز برخی اقلام  مورد نیاز اینگونه صنایع قرار گرفت و برهمین اساس سرامیک بالهای آلومینایی و سیلیکاتی به عنوان یک محصول استراتژیک توسط این هلدینگ، تولید و در مدت کوتاهی با توجه به کیفیت بالا و اختلاف قیمت چشمگیر آن با نمونه های مشابه خارجی در بازار داخلی، توانست جای خود را در صنعت باز کند. در ادامه توسعه تولید محصولات  سرامیک‌های ضد سایش مورد مصرف صنایع معدنی و فولادی  در این هلدینگ صورت پذیرفت . در ادامه فن آوری های جدید هلدینگ با تولید اکتیو آلومینا با دانش بومی و ساخت ۱۰۰ درصدی تجهیزات لازم در داخل کشور، این هلدینگ عملا جزو تولید کنندگان کاتالیست و جاذب در اندازه صنعتی قرار گرفت . همچنین تولید قطعات ویژه آلومینایی مورد نیاز صنایع مختلف کشور و تولید کاتالیستهای بازیابی گوگرد جهت پالایشگاه های گاز کشورو صنایع نفت گاز و پتروشیمی، و آجرهای ضد اسید در صنایع غذایی و آزمایشگاهی و فرآوری سنگ آهن الیژیست مورد استفاده گل حفاری و رنگ های ضد خوردگی و صنایع فولاد از جمله محصولات دیگر هلدینگ AIC  بوده است که با توجه به قرار گرفتن تمامی محصولات در سبد محصولات دانش بنیان ، زحمات بی وقفه مدیریت ، کارشناسان و متخصصین این هلدینگ به ثمره ظهور رسیده است. در حال حاضر هلدینگ AIC  با استفاده از توان علمی نخبگان صنعت کشور و تلاش مداوم مدیران و پرسنل خود با عنایت به توان داخلی کشور از سال ۱۳۹۵ تولید ( پودر گاما آلومینا ) را به عنوان ماده اولیه تعدادی از محصولات ، و پروژه ملی خود ، تولید ماده اولیه اصلی محصولات ( پودرآلفا آلومینا ) را با تولید دانش فنی و تکنولوژی ساخت ، بومی سازی نموده و از خروج مقادیر قابل ملاحظه ای ارز جلوگیری کرده و از منوپلهای خارجی با توجه به تحریمهای موجود خارج گردید. لازم به ذکراست آلفا آلومینای تولیدی این هلدینگ کیفی ترین آلفا آلومینا موجود کشور می باشد که با تولید این ماده ، ایران به عنوان پنجمین کشور تولید کننده این ماده استراتژیک در دنیا شناخته میشود.

  • رشد ۳۶درصدی کسرا در تولید سود خالص برای هرسهم 

کسرا موفق شد در سال ۱۴۰۰ درآمدهای عملیاتی ود را نسبت به مدت مشابه ۶۶درصد افزایش دهد. به تبع این مهم سود خالص شرکت هم نسبت به سال ۹۹، ۴۳ درصد رشد کرد. با این حساب شرکت سرامیک های صنعتی اردکان که در سال گذشته ۳۹۳ رسال برای هر سهم سود ساخته بود، امسال این عدد را با ۳۶درصد سود به ۵۳۳ ریال افزایش داد. 

قیمت سهم

۸،۰۶۰

P.E

۱۷.۵۹

( کسرا )

درآمدهای عملیاتی

سود (زیان) خالص

سود خالص هر سهم

سرمایه

۱۴۰۰

۳,۸۴۰,۳۰۴

۱,۶۹۱,۵۸۷

۵۳۳

۳,۶۷۱,۲۷۳

۱۳۹۹

۲,۳۱۴,۸۶۶

۱,۱۸۳,۲۸۱

۳۹۳

۳,۶۷۱,۲۷۳

درصد تغییر

۶۶

۴۳

۳۶

منبع: بیدار بورس
کد خبر 18954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =