واکنش وزارت راه به استفاده از شرخران در تخلیه مستاجرین: جرم است

وزارت راه به استفاده از شرخران برای تخلیه مستاجرین واکنش نشان داد و اعلام کرد: هر تهدید مستاجر و ورود به ملک بدون حکم قضایی یا دستور تخلیه جرم است.

به گزارش بیداربورس، وزارت راه در واکنش به رویه ناصواب استفاده از شرخران برای تخلیه مستاجرین اعلام کرد: انتشار تصاویر آگهی‌هایی با عنوان تخلیه مستاجر و انجام اقدامات خلاف قانون توسط این افراد مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

مستاجر تنها در صورتی که مالک، ملک یا واحد مورد اجاره را به فروش رسانده و قرارداد فروش را در سامانه ثبت معاملات املاک ثبت کرده و کد رهگیری دریافت کرده باشد و اطلاعات ملک را در سامانه املاک و اسکان ثبت کرده باشد و یا اینکه مالک برای تخریب، بازسازی یا تعمیر نسبت به اخذ پروانه ساختمانی از مراجع ذی‌ربط اقدام کرده باشد، واحد مسکونی را تخلیه می کند.

همچنین اگر مستاجر در دوره اجاره قبلی با تشخصیص مرجع قضایی شورای حل اختلاف نسبت به انجام به موقع تکالیف اقدام نکرده باشد و یا اینکه افزایش مبلغ اجاره‌بها معادل درصدهای مصوب توسط مستاجر پذیرفته نشود، لازم است واحد مسکونی توسط مستاجر تخلیه شود.

در بسته سیاستی مصوب شده در جلسه سران قوا، علاوه بر تعیین میزان افزایش سقف تمدید قراردادهای اجاره‌بها در سال جاری و تمدید خودکار یک‌ساله قراردادهای اجاره، موارد استثناء شده از تمدید خودکار اجاره‌نامه‌ها قید شده است.

کد خبر 18973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =