کپشیر ۷۴۰ ریال سود تقسیم می‌کند

شرکت پشم شیشه ایران در صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ خود که به تازگی در کدال منتشر شده، خبر از رشد ۱۴ درصدی سود و ۳۹ درصدی این شرکت در حوزه درآمدعملیاتی داد.

به گزارش بیداربورس، پشم شیشه به دلیل ساختار الیافی خود به عنوان عایق صدا و سرما کاربرد دارد. ایزوگام یک عایق رطوبتی پیش ساخته است که در آب بندی سطوحی مانند پی،کف و بام و دیواره ساختمان و استخر برای جلوگیری از ورود رطوبت به کار برده می‌شود که این روش اولین بار در کشور ایتالیا انجام شده و تولید کپشیر نیز الگوبرداری شده است. 

  • معرفی شرکت

شرکت پشم شیشه ایران (سهامی عام) اولین و بزرگترین تولید کننده عایق های حرارتی و صوتی و اولین تولید کننده عایق رطوبتی پیش ساخته با نام تجاری ایزوگام در ایران است. این شرکت از سال ۱۳۴۷ با ظرفیت دو تن در روز تولید پشم شیشه را آغاز کرده است و پس از آن در اواخر دهه ۴۰ به عنوان اولین تولید کننده ایزوگام در ایران مطرح شد.در سال ۱۳۵۵ نوع مالکیت شرکت به سهامی عام تغییر یافته است و در اسفند ماه ۱۳۶۹ سهام شرکت در سازمان بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد. نخستین کارخانه آن با هدف تولید پشم شیشه بر اساس فرایند تل و با استفاده از دانش فنی شرکت سنت گوبن فرانسه و اونرزکورنینگ آمریکا در سال ۱۳۴۶ در تهران گشایش یافت و کالای خود را با نام تجاری ایزوران به بازار عرضه کرد. ظرفیت اولیه تولید کارخانه دو تن در روز بوده که پس از مدتی به ده  تن افزایش یافت و در پی رشد تقاضا در کشور کارخانه جدیدی با ظرفیت سی تن انواع پشم شیشه  در روز در شهر شیراز احداث شد. همزمان با این تحول تولید انبوه انواع عایق رطوبتی پیش ساخته نیز که برای اولین بار در کشور در سال ۱۳۵۰ در کارخانه تهران این شرکت با نام تجاری ایزوگام آغاز گردیده بود با افزایش ظرفیتی در حدود ۶ میلیون متر مربع در سال در کارخانه شیراز ادامه یافت.  شرکت پشم شیشه ایران در بین شرکت های فعال در این صنعت با حجم فروش مبلغ ۲,۳۹۳,۱۳۹ میلیون ریال تا پایان اسفند ماه سال ۱۴۰۰ در رده اول صنعت مربوطه قرار گرفته است.

  • ترکیب محصولات

از مجموع تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۰ میزان ۷۵% از تولیدات مربوط به محصول پشم شیشه است.سپس ایزوگام دومین محصول مهم این شرکت است.

  • کپشیر ۷۴۰ ریال سود تقسیم می‌کند 

شرکت پشم شیشه ایران در سال ۱۴۰۰ موفق شده که سود خالص خود را ۱۴ درصد افزایش دهد و میزان سود نقدی هر سهم که قرار است در دی ماه ۱۴۰۱ از طریق سجام تقسیم کند ۴۷۰ ریال است.

قیمت سهم

۱۱،۷۰۰

P.E

۱۴.۷۷

سود نقدی هر سهم

۷۴۰

(کپشیر )

درآمدهای عملیاتی

سود (زیان) خالص

سود خالص هر سهم

سرمایه

تاریخ پرداخت سود

۱۴۰۰

۲,۳۹۳,۱۳۹

۳۹۵,۹۹۱

۷۹۲

۵۰۰,۰۰۰

دی ماه ۱۴۰۱
از طریق سجام

۱۳۹۹

۱,۷۲۵,۴۳۹

۳۴۶,۰۲۲

۶۹۲

۵۰۰,۰۰۰

درصد تغییر

۳۹

۱۴

۱۴

منبع: بیدار بورس
کد خبر 18988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =