احتمال سقوط شاخص به کانال ۱.۳۵۰ وجود دارد!؟

به عقیده یک کارشناس بازارسرمایه اگر بورس بازهم ریزشی باشد کانال یک میلیون و ۴۳۰ محدوده حمایتی بعد و در صورت ریزش مجدد یک میلیون و ۳۵۰ محدوده بعدتر خواهد بود.

مجتبی دیبا، کارشناس بازارسرمایه در خصوص روند این روزهای بازارسرمایه بیداربورس گفت: مهم‌ترین رکن ریزش این روزهای بازار از نگار خود بازارسرمایه بودن در فصل مجامع مخصوصا هفته آتی است چرا که مجامع ریتم حرکتی بازار را دچار مشکل می‌کند و معامله‌گران را به این سمت سوق می‌دهد که بعد از مجامع به بازار ورود کنند.

به عقیده او بازیگران بازار این روزها فروش زیاد انجام می‌دهند تا به هدف خود که همان موکول کردن معاملات به زمان بعد از مجامع است، دست یابند.

*تاثیر سفر پوتین و بایدن بر بورس

وی در خصوص علل دیگر ریزش این روزهای بازارسرمایه بیان کرد: عدم شفافیت فضای سیاسی، ورود بایدن به عربستان و سفر پوتین به ایران این روزها بازار را تحت تاثیر خود قرار داده‌اند.

دیبا افزود: دو سفر ذکر شده بر قیمت نفت تاثیر گذار خواهند بود و در پی آن صنایعی از جمله پالایشی‌ها که این روزها چشم بازار شده‌اند، تحت تاثیر نفت هستند.

این کارشناس بازارسرمایه در بررسی روند شاخص کل بورس اظهار کرد: هرچند که امروز شاخص کانال یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد را از دست داد اما هنوز این عدد محدوده حمایتی بازار محسوب می‌شود.

او ادادمه داد: اگر بازار بازهم ریزشی باشد کانال یک میلیون و ۴۳۰ محدوده حمایتی بعد و در صورت ریزش مجدد یک میلیون و ۳۵۰ محدوده بعدتر خواهد بود.

*بازارپول رقیب بازارسرمایه

وی با یادآوری شتاب گرفتن این روزهای خروج پول حقیقی از بازارسرمایه گفت: هرچند که قرار بود نرخ بهره بین بانکی بالای ۲۰ درصد نرود و دولت سیزدهم نیز بر این موضوع تاکید داشت این روزها شاهد صعود این نزخ به بالای ۲۱ درصد هستیم.

به گفته دیبا بر اساس تجربه پول بعد از خروج از بازارسرمایه به سمت بازارهای پول خواهد رفت و با توجه به اینکه بانک سود بیشتر و بدون ریسکی را ارائه می‌کند سرمایه‌داران در روزهای منفی بورس جذب بازارپول خواهند شد و تا زمانی که از ارزندگی کلیت بازارسرمایه مطمئن نشوند بازنخواهند گشت.

این کارشناس بازارسرمایه در خصوص چشم‌انداز قیمت دلار بیان کرد: عوامل سیاسی و شرایط اعلامی اسرائیل در منطقه بر قیمت دلار تاثیر گذار خواهد بود.

*دلار ۳۷ هزار تومانی در راه است؟

وی در ادامه گفت: اگر دلار به بالای سقف ۳۳ هزارتومان صعود کند و در آن‌جا تثبیت شود شاهد رشد دلار تا ۳۶ الی ۳۷ هزار تومان خواهیم بود در غیر اینصورت ممکن است دلار اعداد زیر ۳۱ هزار تومان را نیز ببیند.

خبرنگار: نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 19347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =