توضیحات رئیس کل بانک مرکزی درباره معاملات روبل - ریال

رییس کل بانک مرکزی گفت: حجم معاملات روبل - ریال به مرور افزایش می‌یابد و دیگر فقط ارزی به نام دلار و یورو تعیین‌کننده نرخ ارز کشور نیست، بلکه روبل هم کنار سایر ارزها موجودیت می‌یابد.

به گزارش بیداربورس، علی صالح‌آبادی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره بخشنامه وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در زمینه جلوگیری از گرو گرفتن بخشی از تسهیلات توسط بانک‌ها و دور زدن این بخشنامه از سوی برخی بانک‌ها، گفت: این امر قطعاً خلاف است ما قبلاً هم اعلام کردیم که بانک‌ها حق ندارند بخشی از وجوه ناشی از تسهیلات را بلوکه کنند. موارد را اعلام کنید تا ما با آن برخورد کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره مکانیسم راه‌اندازی معامله روبل - ریال اظهار کرد: همانطور که اعلام شد معامله روبل در برابر ریال شروع شد که اتفاق بزرگی است و صادرکنندگان مختلفی که به روسیه صادرات دارند و عمدتاً شرکت‌های خشکبار هستند می‌توانند ارز خود را در بازار توافقی به نرخ عرضه و تقاضا، ارائه کنند و روبل خود را بفروشند.

صالح‌آبادی تاکید کرد: این کار از دیروز شروع شده است که البته با دو میلیون روبل شروع شد و تداوم خواهد داشت. با توجه به هماهنگی‌ها با طرف روس و اتخاذ تدابیر لازم، حجم این معاملات به مرور افزایش می‌یابد و بازار پرعمقی خواهد شد و فقط ارزی به نام دلار و یورو تعیین‌کننده نرخ ارز کشور نیست. روبل هم کنار سایر ارزها موجودیت می‌یابد.

رییس کل بانک مرکزی یادآور شد: حجم معاملات روبل زیاد خواهد شد و طبیعتاً تقاضا برای سایر ارزها مثل دلار، کاهش می‌یابد و البته محدود به روبل هم نخواهد بود و سایر ارزها هم در آینده ارائه خواهیم کرد تا سبد متنوعی از ارزهای مختلف داشته باشیم و اثرگذاری ارزهایی مثل دلار را کاهش دهیم.

کد خبر 19469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =