۳۱ هزار قرارداد آتی منعقد شد

در بازار قراردادهای آتی در هفته منتهی به ۳۱ تیر بیش از ۳۱ هزار قرارداد به ارزش بیش از ۱۹۹ میلیارد تومان منعقد شد. در هفته گذشته زعفران صندوق طلا و نقره رتبه نخست تا سوم را بدست آوردند.

به گزارش بیداربورس، در هفته ای که گذشت، ارزش معاملات بازار قراردادهای آتی در سه دارایی پایه زعفران نگین، صندوق طلا و نقره بیش از ۱۹۹ میلیارد و ۶۲۶ میلیون تومان و حجم این معاملات نیز به ۳۱ هزار و ۳۵۹ قرارداد رسید.

در جریان معاملات هفته قبل انعقاد ۲۴ هزار و ۸۲۵ قرارداد آتی زعفران ارزش نزدیک به ۱۲۸ میلیارد تومانی را در بازار به ثبت رساند. این دارایی پایه در سه سررسید شهریور، آبان و دی ۱۴۰۱ رتبه اول معاملات هفتگی را به دست آورد.

در جریان معاملات هفته قبل همچنین، تعداد ۵ هزار و ۹۱۶ قرارداد آتی صندوق طلا منعقد شد که ارزش نزدیک به ۷۰ میلیارد و ۵۹۲ میلیون تومان را برای آن به ثبت رساند.

صندوق طلا با این عملکرد معاملاتی توانست مقام دوم معاملات را در متغیر حجم و ارزش از آن خود کند و پس از صندوق طلا بایستد. سهم صندوق طلا از حجم کل معاملات ۱۹ درصد و ارزش معاملات ۳۵ درصد بود.

معامله گران این تعداد قرارداد را در ۳ سررسید مرداد، مهر و آذر ۱۴۰۱ منعقد کردند.

در ۲ سررسید تحویل مرداد و مهر امسال نیز ۶۱۸ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد که ارزش بیش از یک میلیارد و ۸۲ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

۳۱ هزار قرارداد آتی منعقد شد

۳۱ هزار قرارداد آتی منعقد شد

۳۱ هزار قرارداد آتی منعقد شد

کد خبر 19556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =